پاسخ آموزش و پرورش کرمانشاه به گزارش خبرگزاری تسنیم از مدارس مناطق زلزله‌زده

تهران (پانا) - روابط عمومی آموزش و پرورش کرمانشاه به گزارش خبرگزاری تسنیم از اقدامات آموزش و پرورش در مناطق زلزله‌زده این استان واکنش نشان دا د.

کد مطلب: ۸۸۱۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ آموزش و پرورش کرمانشاه به  گزارش خبرگزاری تسنیم از مدارس مناطق زلزله‌زده

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، خبرگزاری تسنیم در تاریخ چهارم دی ماه خبری منتشر کرده است که منطبق بر واقعیت نبوده و سراسر کذب است.

واکنش روابط عمومی آموزش و پرورش کرمانشاه به گزارش یادشده به این شرح است:

چهارم دی‌ماه، خبری بر خروجی خبرگزاری «تسنیم» قرار گرفت که با تصاویر همراهش، شرح واقعیت میدانی در آموزشگاه «خالدی» نیست. خبری با تیتر «دانش‌آموزان روستای زلزله‌زده "خالدی کرمانشاه" همچنان در کانکس درس می‌خوانند» و ادعای اینکه «مسؤولان آموزش و پرورش استان گفته‌اند: در حال حاضر هیچ مدرسه کانکسی در سرپل‌ذهاب نداریم.

لازم به توضیح است که خبرنگار آن رسانه‌، مدرسه‌ای که در حوزه‌ شهرستان گیلان‌غرب قرار دارد را به عنوان آموزشگاه سرپل‌ذهاب معرفی می‌کند تا احتمالاً به دلیل فاجعه‌ی زلزله در آن شهرستان، بتواند بر ذهن مخاطبان خود تأثیر بیشتری بگذارد یا دلیل دیگر آن، عدم اطلاع خبرنگار است که جایی برای پرداختن به آن نمی‌ماند.

این خبرگزاری به سخنان نگفته‌ مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه استناد می‌کند که در مصاحبه‌هایش با رسانه‌ها به عدم وجود مدارس کانکسی در شهرهای مناطق زلزله‌زده تاکید داشته‌است! این در حالی است که آن مقام مسؤول در گفتگوهایی به عدم وجود مدارس کانکسی در «داخل شهر سرپل‌ذهاب» اشاره کرده است، و نه مدارس عشایری و بعضاً روستایی.

به عنوان شاهد این مدعا، می‌توان به بخشی از سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری ایسنا در یکم مهرماه گذشته اشاره کرد: « یزدان‌پناه درباره مدارس کانکسی که در برخی روستاها وجود دارد، گفت: وجود مدارس کانکسی فقط مربوط به کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده نیست و در سراسر روستاهای ایران مدرسه کانکسی وجود دارد.»/ایسنا

پُر واضح است که مدارس عشایری و بعضی از مدارس روستایی در همه استان‌ها به دلایل و اقتضائات متعدد از کانکس و برای تشکیل کلاس استفاده می‌کنند و دبستان «شنغال خالدی» که خبر خبرگزاری تسنیم درباره‌ آن آموزشگاه تهیه شده، یک مدرسه عشایری است که در کانکس مستقر است.

خاطر نشان می کنیم ساختمان این دبستان مراحل پایانی کار را طی می‌کند و به زودی افتتاح می‌شود و در این مدرسه مانند همه‌ مدارس کشور صندلی (به تعداد و یا فراتر از آن) برای دانش‌آموز و معلم تحویل شده و مستندات اداری این را تأیید می کند.

در ادامه خبر تسنیم آمده است: دبستان مذکور۳۰دانش‌آموز دارد که با یک معلم اداره می‌شود. درحالی که دبستان «شنغال خالدی» دارای۲۵دانش‌آموز است و دو معلم در آن آموزشگاه مشغول تدریس هستند که بر اساس قانون تا سقف ۳۲دانش‌آموز ۲معلم به مدارس روستایی یا عشایری تعلق می‌گیرد و هر معلمی، کلاس‌های چند پایه را به‌صورت متناوب تدریس می‌نماید و این یک رویه‌ معمول در مدارس عشایری و روستایی است.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از خبرنگاران می خواهد در تهیه اخبار و گزارش ها به اصول حرفه‌ای پایبند باشند و اخبار مبتنی بر واقعیت تهیه کنند و مدیران خبرگزاری ها نظارت بیشتری بر خروجی خبرگزاری های خود داشته باشند تا شاهد انتشار چنین اخبار کذب و توام با سیاه نمایی و زیر سوال رفتن تلاش سایر خبرنگاران خود که با انجام رفتار حرفه ای درصدد کسب اعتبار برای خبرگزاری خود هستند، نباشیم.

در شرایطی که با وجود مشکلات و مسایل اقتصادی و پیچیده، تمام تلاش دولت و ملت کاستن از درد و آلام زلزله زدگان کرمانشاه بوده است و جریان ملی مدرسه سازی توسط خیرین و شخصیت های حقیقی و حقوقی باعث شده تا ساخت و تعهد تکمیل نزدیک به ۱۸۰مدرسه پس از زلزله در این مناطق صورت گیرد، لازم است تا با جلوگیری از سیاه نمایی و انتشار اخبار کذب، تلاش دلسوزانه و کمک های شبانه روزی مدیران آموزش و پرورش نادیده گرفته نشود و موجبات دلسردی مردم فراهم نگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار