فعالیت های آموزش همیاران آب سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه (پانا) - فعالیت های آموزش همیاران آب سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه در راستای تحقق موضوع تشکل سازی و فرهنگ سازی مصرف صحیح آب در حوزه های آبریز دریاچه ارومیه آغاز شد.

کد مطلب: ۸۸۱۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های آموزش همیاران آب سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی آغاز شد

فرماندار شاهین دژ در آیین آغاز فعالیت های آموزشی همیاران آب که به صورت نمادین در مدرسه فارابی شاهیندژ برگزار شد گفت: فعالیت های فرهنگی نیازمند برنامه ریزی های پایه ای است و آموزش و پرورش می تواند با رویکرد آگاهی بخشی به دانش آموزان و فرهنگیان به سمت فرهنگ سازی پیش رود.

حسین عباسی در رابطه با نقش آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش بهترین محل برای فرهنگ سازی مصرف آب و آموزش شیوه صحیح مصرف است.

وی افزود: سازمان دانش آموزی نیز به صورت تخصصی تر مقوله فرهنگ سازی را از طریق تشکل های دانش آموزی دنبال می کند و در این مسیر عملکرد بسیار خوبی را نیز ارایه داده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز در این مراسم به اهمیت موضوع آموزش در سنین پایین و هدف اشاره کرد و گفت: آموزش مهم ترین نقش را در فرهنگ سازی ، پیشگیری از آسیب ها و زمان های بحرانی ایفا می کند. سنین کودکی و سال های ابتدایی دانش آموزی بهترین زمان برای آموزش ایجاد بستر لازم برای تحقق هدف نهایی است.

امیر عباس جعفری افزود: با افزایش مهارت ها در بین دانش آموزان ، خانواده ها نیز از آمادگی مناسب برای مقابله با بحران های ایجاد شده برخوردار می شوند و همچنین میزان خسارت ها کاهش می یابد چون اعضای خانواده آگاهانه و با آرامش عمل می کنند.

وی در رابطه با برنامه های فرهنگی اجرایی با موضوعه احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: فعالیت های آگاه سازی جوامع هدف با محوریت فرهنگ سازی بین فرهنگیان و دانش آموزان در بخش فرهنگی برنامه های احیای دریاچه ارومیه در حال انجام است.

جعفری گفت: سازمان دانش آموزی طی سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی را در راستای برنامه های دانش آموزی ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام داده و این برنامه ها با تأیید کارگروه فرهنگی ستاد احیا و استانداری آذربایجان غربی تداوم می یابند.

به گفته وی آموزش ٣٠هزار دانش آموز و ٦ هزار معلم برای سال ٩٧-٩٨ پیش بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهیندژ نیز در این مراسم به طرح همیاران آب اشاره کرد و گفت: همیاران آب یکی از طرح های ابتکاری آموزش و پرورش در راستای تقویت رفتارهای تشکیلاتی دانش آموزان و فرهنگ سازی مصرف آب است.

سیاوش اسعدی افزود: ارزش و اهمیت آب و نحوه استفاده صحیح از آن باید از طرق مختلف به آحاد جامعه آموزش داده شود که سیستم آموزش و پرورش و جامعه دانش آموزی توانایی تحقق بخش بزرگی از آن را دارد.

در آیین آغاز فعالیت های آموزش همیاران آب، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی، فرماندار شاهیندژ، رییس سازمان دانش آموزی استان، مدیر آموزس و پرورش شاهیندژ و جمعی از مسئولین، فرهنگیان و دانش آموزان شاهین دژ حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار