معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی : 750 میلیون تومان اعتبار برای بافت های با ارزش و گردشگری خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) ـ معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی از اختصاص اعتبار های تعلق یافته به بافت های با ارزش وگردشگری استان خبر دادوافزود: امسال 750 میلیون تومان اعتبار برای بافت های با ارزش و گردشگری خراسان جنوبی اختصاص یافت.

کد مطلب: ۸۸۱۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی  : 750 میلیون تومان اعتبار برای بافت های با ارزش و گردشگری خراسان جنوبی

حامد تنها معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: از این میزان اعتبار 250 میلیون تومان به هر کدام از بافت های با ارزش چنشت سربیشه و نایبند طبس و 250 میلیون تومان هم به طرح گردشگری کریموی سرایان اختصاص داده شده است .

تنها، با اشاره به اینکه از اعتبار سال 97 هنوز مبلغی جذب نشده است، افزود: این اعتبارات به تازگی ابلاغ شده و مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار آن در حال انجام است.

او گفت: برای اجرای این طرح از سال 88 تاکنون مبلغ سه میلیارد و 383 میلیون تومان در بافت های با ارزش 4 روستای فورگ، خور، نایبند و چنشت هزینه شده که 737 میلیون تومان در روستای فورگ، یک میلیارد و 376 میلیون تومان در روستای خور، 720 میلیون تومان روستای نایبند و 550 میلیون تومان در روستای چنشت بوده است.

معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: بهسازی روستای فورگ که از سال 93 آغاز شده بود، فاز یک آن به بهره برداری رسیده و فاز یک روستای خور در مرحله اتمام طرح است و اجرای طرح در روستاهای کریمو، نایبند و چنشت و روستای گردشگری کریمو هم ادامه دارد.

او گفت: هدف از اجرای این طرح ها حفظ و نگهداری بافت کالبدی برخی از روستاهای کشور است که به عنوان میراثی ارزشمند از نیاکان ما به ارث رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار