مدیر کل آموزش و پرورش سمنان: سوادآموزی در روستاها نسبت به مناطق شهری استان رو به افزایش است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در سال ۵۷ درصد باسوادی در روستا‌ها برای زنان ۳۷ درصد و برای مردان ۵۷ درصد بوده است، اعلام کرد که این رقم در سال ۹۶ برای مردان به ۸۸ درصد و برای زنان به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۸۸۱۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش سمنان: سوادآموزی در روستاها نسبت به مناطق شهری استان رو به افزایش است

محمد دستورانی به همراه معاونان آموزش‌وپرورش استان سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه استان به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی گفت: سازمان نهضت سواد آموزی با توجه به اهداف پیش‌بینی‌شده در سند ملی ریشه کنی بی سوادی، برش‌های سالانه تعریف کرد که بنا بر گزارش ها، استان سمنان در گروه سنی ۱۰ ـ. ۴۹ سال با تحقق ۹۸ درصدی این هدفگذاری، رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است.

وی ضمن بیان اینکه با احتساب سواد آموزان نهضت در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان مشغول به تحصیل هستند، ابراز داشت: با توجه به اینکه سوادآموزی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای پیشرفت یک کشور داشته باشد؛ لذا تحقق این مقصود به طور جدی پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که در سال ۵۵ از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری استان تنها ۵۷ درصد باسواد بودند، ابراز داشت: این در شرایطی که بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال ۹۶ میزان بی‌سوادی در استان ۸.۵ درصد است.

دستورانی بابیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۶، از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۱۳ هزار ۲۰۰ نفر بی سواد هستند، تصریح کرد: قطعا رفع صددرصدی بی‌سوادی از عهده یک‌نهاد یا سازمان خارج است و این مهم می‌طلبد تا سایر مجموعه‌ها نیز برای ارتقاء سوادآموزی در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه میزان باسوادی در مناطق روستایی با شتاب بیشتری نسبت به مناطق شهری استان رو به افزایش است، تصریح کرد: در سال ۵۷ درصد باسوادی در روستا‌ها برای زنان ۳۷ درصد و برای مردان ۵۷ درصد بوده که این رقم در سال ۹۶ برای مردان به ۸۸ درصد و برای زنان به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

دستورانی با اشاره به تعریف دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال در سازمان سوادآموزی کشور، ابراز داشت: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از سوادآموزان در سال ۹۷ تحت پوشش این سه دوره اصلی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در ۳۹ سال گذشته در استان بیش از ۷۰ نفر توسط نهضت سواد آموزی باسواد شده اند، افزود: از سال ۵۷ تا سال ۹۶ بیش از ۵/۹۱ درصد از جمعیت بالای ۶ سال استان توسط نهضت سواد آموزی باسواد شده اند.

یکم لغایت هفتم دی‌ماه در تقویم ملی به نام هفته نهضت سوادآموزی نام‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار