انسان آگاه ، محور توسعه هر جامعه است

کاشان (پانا) - مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران گفت: انسان آگاه ، محور توسعه هر جامعه است و اگر نتوانیم مردمان آگاه داشته باشیم از مسیر توسعه باز می مانیم. زیرا مردم دانا و آگاه همواره کارهای بزرگی در طول تاریخ انجام داده اند .

کد مطلب: ۸۸۱۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
انسان آگاه  ، محور توسعه هر جامعه است

قادر آشنا عصر چهارشنبه در آیین گشایش سومین نمایشگاه کتاب کاشان اظهار کرد: بر اساس نگاه آگاه بخشی در تمام سرزمین ایران است که قاعده برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز استانها شکسته می شود تا شهرهای دیگر کشور مانند کاشان نسبت برپایی نمایشگاه های کتاب اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، بزرگترین رویداد ملی هر استان است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خودش می داند که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه داشته باشد.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم علاوه بر برگزاری نمایشگاه های بزرگ کتاب استانی ، به سمت برپایی نمایشگاه های تخصصی کتاب به عنوان یک نیاز واقعی جامعه برنامه ریزی کنیم.

وی ترویج کتابخوانی را وظیفه و تکلیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: به استناد اینکه آیات اول قرآن با خواندن شروع می شود و در کتاب نهج البلاغه، مطالب زیادی درباره مطالعه، علم و دانایی وجود دارد،ترویج کتاب در جامع شریف ترین کار برای مردم است

وی افزود: امام خمینی (ره)، یکی از افراد تاثیرگذار و بزرگ تاریخ است که پایه گذار انقلاب اسلامی بوده و الگویی ماندگار در دنیا ارائه کرده است و نباید فراموش کنیم که امروز همگان در سفره اندیشه و تفکر امام نشسته ایم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تصریح کرد: در دورانی که کسی ایران را حمایت نمی کرد پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی را رقم زدیم و در شرایط کنونی هم با اتکا از دستاوردهای خودمان ، دین و فرهنگ در برابر تمام تهدیدات ایستادگی می کنیم.

وی تاکید کرد: بدون تردید نمایشگاه های کتاب یکی از موثرترین و ماندگارترین فعالیت های فرهنگی هنری است و بر این اساس۱۹ نمایشگاه کتاب در سال جاری برگزارشده است و نه نمایشگاه نیز تا پایان سال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

آشنا گفت: برپایی نمایشگاه های کتاب سبب می شود تا مردم به امر کتابخوانی روی بیاورند، کتاب به صورت آسان و سریع در اختیار مردم قراربگیرد و به خرید و مطالعه کتاب تشویق شوند، آثار ناشران و مولفان در دسترس مردم و استفاده آنها قراربگیرد و تسهیلاتی فراهم بشود که در واقع با وجود مشکلات جدی اقتصادی کنونی بتوان از صنعت نشر حمایت کرد

به گزارش پانا، چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان و سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از 5 تا 11 دی در مصلای بزرگ کاشان واقع در بلوار امام رضا (ع) از ساعت 15 تا 21 با شرکت 276 نشر و نمایندگی برپا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار