بهره‌برداری از اسکله رو رو ریلی بندر امیرآباد در آینده نزدیک

ساری (پانا) - مدیربنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از بهره‌برداری از اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از اسکله  رو رو ریلی بندر امیرآباد در آینده نزدیک

سیاوش رضوانی در نشست دو روزه معاونین دریایی بنادر کل کشور که به میزبانی بندرامیرآباد برگزار شد، با بیان اینکه با افتتاح اسکله رو رو ریلی میزان بهره‌برداری از شبکه ریلی افزایش می‌یابد، گفت: «کاهش هزینه ها و افزایش میزان صادرات کالا از قبیل میوه، مرکبات، لبنیات، صیفی‌جات، پروتئین و ... از مزایای این اسکله در بندرامیرآباد است.»

او با اشاره به اینکه میزان تخلیه و بارگیری از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده، ظرفیت کنونی سیلوهای نگهداری غلات و مخازن روغن خوراکی و مواد نفتی این بندر را در مجموع ۲۷۲ هزار تن اعلام کرد.

مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد یادآور شد که سهم ۶۱ درصدی تخلیه و بارگیری، سهم ۶۰ درصدی صادرات کالا و سهم ۷۱ درصدی تخلیه غلات در بنادر تحاری کشور موجب شد تا بندرامیرآباد، پرچم اقتصاد شمال کشور را برافراشته نگاه دارد.

رضوانی با تاکید براینکه بندر امیرآباد تنها بندرنسل سوم کشور است، خاطرنشان کرد: «میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این بندر ۱۲ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال است که از این مقدار ۵ هزار ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه های در حال ساخت و ۶ هزارو ۶۷۹ میلیارد ریال دیگر، پروژه‌هایی هستند که به بهره‌برداری رسیدند.»

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، این بندر را به عنوان پایلوت پرداخت اینترنتی صورتحساب‌ها در بنادر کشور برشمرد که برای اولین بار در سطح بنادر، گردش و تایید صورت و ضعیت پیمانکاران به صورت الکترونیکی در این بندر صادر می‌شود.

حبیب‌اله طالبی معاون دریایی بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نیز آزادسازی خدمات دریایی، سیاست‌گذاری جذب نیروی راهنمایی، خارج‌سازی یدک‌کش‌های مصوب، سیستم VTS بنادر و ضرورت نظارت بر آبراه‌ها را از اعم محورهای نشست دو روزه معاونین دریایی بنادر کشور عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار