مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

سمنان از استان های برتر کشور از نظر گسترش سوادآموزی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، سواد آموزی را پایه و اساس حقوق اسلامی و شهروندی در جامعه اسلامی دانست و گفت: سمنان از استان های برتر کشور از نظر گسترش سوادآموزی است.

کد مطلب: ۸۸۱۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سمنان از استان های برتر کشور از نظر گسترش سوادآموزی است

محمد دستورانی در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، اظهار داشت: سواد و سوادآموزی سرمایه مهمی در رسیدن به رشد و توسعه کشور است و در این استان از نظر شاخص های سوادآموزی موفقیت های خوبی بدست آمده است.

وی با اشاره به تعریف دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال در سازمان سوادآموزی کشور، ابراز داشت: حدود 2 هزار نفر از سوادآموزان در سال 97 تحت پوشش این سه دوره اصلی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، یادآور شد: با احتساب فعالیت های مکمل سوادآموزی، تعداد افراد مشغول به تحصیل در استان به سه هزار و 500 نفر می رسد.

دستورانی با تاکید بر اینکه در یک بازه زمانی قریب 40 سال 70 هزار نفر به شمار افراد باسواد استان سمنان افزوده شده است، ادامه داد: در حال حاضر قریب 13 هزار بی سواد در این استان وجود دارد.

وی ایجاد مراکز یادگیری محلی و تدوین سند راهبردی سواد آموزی چهار ساله را از رویکردهای این اداره کل برای به صفر رساندن قدر مطلق بی سوادی در استان سمنان بیان کرد و گفت: تاکنون دو مرکز یادگیری در سمنان و دامغان ایجاد شده و در 9 شهر دیگر نیز ایجاد این مراکز در برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به آمار سواد آموزی در استان سمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تصریح کرد با تلاش های همه تلاشگران نهضت سوادآموزی در استان سمنان در ۳۹ سال پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حدود ۸۰ هزار نفر بی سواد در استان سمنان از نعمت سواد بهره مند شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به دورنمای سوادآموزی در این استان تصریح کرد: معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان سمنان در حال تدوین سند راهبردی سوادآموزی این استان با الهام از برنامه ششم توسعه است تا با چشم اندازی روشن و برنامه هدفمند بتوانیم قدرمطلق بی سوادی را در استان سمنان کاهش داده تا شهروندان سمنانی که توانایی و شرایط فراگیری سواد را دارند از نعمت سواد بهره مند شوند.

دستورانی، از عمق بخشی به آموخته‌های سواد آموزان و آماده سازی آنان برای زندگی در دنیای پرشتاب امروز به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای این نهاد تربیتی و آموزشی نام برد و خاطرنشان کرد: در این راستا معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مکمل مانند طرح های کتابخوانی، خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی، آموزش icdl آموزش عملی نماز با عنوان نماز کلید بهشت و نیز توزیع نشریه با عنوان فرصت دوم در این راستا تلاش می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار