همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه؛

تشکر ویژه استاندار کرمانشاه از خیرین مدرسه‌ساز

دست شما را می‌بوسم و از همه شما ممنونم

تهران (پانا) - استاندار کرمانشاه می گوید که از بین ۱۰۴ هزار واحد مسکونی که ۱۰۰ درصد تخریب شدند یا نیازمند بازسازی بودند، تا به امروز ۷۷ هزار واحد آنها تمام و تحویل داده شده است.

کد مطلب: ۸۸۱۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکر ویژه استاندار کرمانشاه از خیرین مدرسه‌ساز

هوشنگ بازوند در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه که عصر امروز در هتل ارم و همزمان با روز ایمنی و مراقبت در برابر بلایای طبیعی برگزار شد گفت: این زلزله در زاگرس بزرگترین زلزله‌ای بزرگ بود که بعد از منجیل و بم اتفاق افتاد و حدود ۱۹۳۰ روستا و شهرستان‌های زیادی تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

او ادامه داد: ما توانستیم کمتر از ۱۳ ساعت امداد و نجات را تمام کنیم، در حالی که حجم تخریب بسیار زیاد بود. من از نیروهای سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و ... تشکر می‌کنم و الحمدالله حدود ۱۱ هزار نیرو از این افراد کار امدادرسانی را انجام دادند.

استاندار کرمانشاه افزود: اسکان موقت و اضطراری را در جلوی هر خانه گذاشتیم و به دنبال اردوگاه زدن نبودیم.

وی با اشاره به حضور مهم رئیس‌جمهور بعد از زلزله در میان مردم کرمانشاه، ادامه داد: ما سراغ نداریم که رئیس‌جمهور ۳۶ ساعت بعد از زلزله در میان مردمی که عزیزان خود را از دست دادند، حضور یاید.

بازوند گفت: الحمدالله بلافاصله دولت ده هزار میلیارد به مناطق زلزله زده تخصیص داد و کارها با سرعت و به خوبی پیش رفت. ۱۵۰۰ میلیلارد تومان هم کمک بلاعوض دولت بلافاصله ابلاغ شد.

او ادامه داد: از بین ۱۰۴ هزار واحد مسکونی که ۱۰۰ درصد تخریب شدند یا نیازمند بازسازی بودند، تا به امروز ۷۷ هزار واحد آنها تمام و تحویل داده شده است. این زلزله هم یک زلزله وحدت‌آفرین بود و هم یک اسنجام ملی بود، شروع این انسجام ملی با پیام صبحگاهی رهبری و بعد حضور ایشان در مناطق بود و برایشان فرق نمی‌کرد که در منازلی که وارد می‌شوند شیعه هستند، اهل حق هستند و ... و خوشبختانه یک فرهنگ‌سازی بسیار خوب اتفاق افتاد.

او افزود: مردم ایران دِینی را نسبت به مردم کرمانشاه احساس می‌کردند، لذا آمدند و آن را ادا کردند چون این مردم، ۸ سال سینه خود را سپر کشور کرده بودند،

بازوند گفت: مجموعاً کمک های غیرنقدی مردم کشور ۲۶۵ میلیلارد تومان و ۶۲ میلیارد تومان نیز کمک نقدی به استان کرمانشاه بود.

او گفت: شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این زلزله را کنترل می‌کردند، هم مزایایی داشت و هم عیب‌هایی؛ اما در مجموع مزایای مدیریت فضای مجازی خیلی در این موضوع به ما کمک کردند. اما شاهکار این قصه مشارکت‌ها، مجمع خیرین مدرسه‌ساز بودند و شما در حوزه‌های تخصصی چه در زلزله کرمانشاه و چه در ایران بسیار کمک کردید.

بازوند ادامه داد: اگر امروز مجمع خیرین سلامت و مساجد و ... شکل گرفته همه آنها کار شما بوده است. شما خیرین مدرسه‌ساز به جای ۷۸ مدرسه آسیب‌دیده علی‌رغم گرانی مصالح آمدید و ۱۰۸ مدرسه و ۷۱۰ کلاس درس ساختید، من دست شما را می‌بوسم و از همه شما ممنونم.

همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه از عصر امروز با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خیران و با همت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در هتل ارم تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار