رییس فراکسیون جوانان مجلس: حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان نشانه بی‌تدبیری مسئولان دانشگاه آزاد است

تهران (پانا) - رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عیادت نایب رییس مجلس از دانشجویان مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، از بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی این دانشگاه در رسیدگی به ایمنی جاده و اتوبوس‌های این واحد دانشگاهی انتقاد کرد.

کد مطلب: ۸۸۱۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس فراکسیون جوانان مجلس: حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان نشانه بی‌تدبیری مسئولان دانشگاه آزاد است

به گزارش خانه ملت، سیدفرید موسوی با اشاره به بازدید از دانشجویان مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در بیمارستان امام خمینی(ره) به همراه «مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و فردین فرمند نماینده میانه گفت: حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان برای مجلس و جامعه، اتفاقی شوک‌آور و نشانه بی‌تدبیری کامل مسئولان ذیربط در این حوزه بود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در بازدید شب گذشته از دانشجویان بستری ‌شده در بیمارستان امام خمینی(ره)، اگرچه حال برخی مصدومان رو به بهبود بود ولی حسب گزارش‌هایی که داده شد، وضعیت برخی دیگر از دانشجویان مساعد نبود که برای صحت و سلامت همه آنها دعا می‌کنیم امیدواریم آنها را دوباره کنار خانواده‌های‌شان ببینیم.

اتفاقات خفیف‌تر در سالیان گذشته، مسئولان را هوشیار نکرد

رییس فراکسیون جوانان مجلس با اشاره به اینکه مقرر شد در روزهای آینده گزارش اقدامات پزشکی که برای دانشجویان آسیب‌دیده انجام شده، ارائه شود، ادامه داد: دیدن این صحنه‌ها دردناک بود؛ دلیل اصلی این حادثه هرچه که باشد از بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی مسئولان دانشگاه کم نمی‌کند.
وی توضیح داد: مشکل اتوبوس‌های فرسوده دانشگاه علوم و تحقیقات و نداشتن ایمنی لازم مساله جدیدی در این واحد دانشگاهی نیست؛ براساس گزارش‌های دریافت شده، مدت زیادی است که این موضوع به مسئولان دانشگاه تذکر داده شده و حتی اتفاقات خفیف‌تری در سالیان گذشته و حتی روزهای گذشته افتاده بود که متاسفانه با بی‌توجهی کامل مسئولان، اوضاع تغییری نکرد.

تا فشار افکار عمومی و رسانه‌ها نباشد، برخی مسئولان به فکر تغییر رویه نیستند

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس بیان کرد: حتی در بازه‌هایی که برخی اقدامات برای رفع این مشکل آغاز شده بود، با تغییر مدیریت‌ها به فراموشی سپرده شده بود و اقدامی صورت نگرفت.
وی تاکید کرد: گویی تا فشار افکار عمومی و رسانه‌ها نباشد، برخی مسئولان به فکر تغییر رویه خود نیستند؛ افزایش ایمنی مسیر و نوسازی اتوبوس‌ها نه هزینه آنچنانی برای دانشگاه داشته و نه زمان زیادی برای آن لازم بوده ولی با بی‌توجهی تمام، شاهد مصیبت برای جامعه و داغدار شدن خانواده‌هایی بودیم که جوانان خود را با هزاران امید و آرزو به دانشگاه فرستاده بودند.
موسوی ادامه داد: قبل از این اتفاق هم دانشجویان برخی تذکرات را در این خصوص به مسئولان واحد داده بودند؛ به هر حال حتی اگر پیمانکار هم کوتاهی کرده باشد، مدیریت دانشگاه، ساز و کارهای نظاراتی لازم را در اختیار داشته است.

مجلس از تمام ظرفیت قوه مقننه برای شناسایی عاملان این حادثه استفاده می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مسئولان نمی‌بایست از وظیفه نظارتی خود غافل شوند؛ آنها می‌توانستند با کمی تدبیر و حسن مدیریت به راحتی جلوی این فاجعه دردناک را بگیرند اما با بی‌توجهی، جامعه را داغدار کردند.
وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس از تمام ظرفیت قوه مقننه برای شناسایی عاملان این حادثه استفاده می‌کند تا هم از حوادث ناگوار بعدی جلوگیری شود و هم این رویکرد مرهمی بر دل داغ دیده خانواده‌ها و بازماندگان باشد.

احضار رییس دانشگاه آزاد به مجلس

رییس فراکسیون جوانان مجلس افزود: این حادثه را به خانواده‌های دانشجویان و جامعه دانشگاهی تسلیت می‌گویم؛ همه نمایندگان مجلس از این موضوع متاسف هستند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم برای احضار رییس دانشگاه آزاد به مجلس پیگیر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار