قائم‌مقام وزیر علوم: جایگاه راه‌اندازی کرسی‌های زبان و ادب فارسی برای مبارزه با ایران‌هراسی ها

قم (پانا)- ده‌هاهزار غیرایرانی، که در دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند، باید به مبشر فرهنگ و ادب فارسی در عرصه بین‌الملل تبدیل شوند.

کد مطلب: ۸۸۱۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
قائم‌مقام وزیر علوم: جایگاه راه‌اندازی کرسی‌های زبان و ادب فارسی برای مبارزه با ایران‌هراسی ها

«دکتر سالار آملی»، قائم‌مقام وزیر علوم، در پنجمین گردهم‌آیی مؤسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان، ضمن خیرمقدم به حضور مهمانان و تقدیر از برگزارکنندگان این نشست، تصریح کرد: نفوذ گسترش فرهنگ و زیبایی زبان، بسترهای ارزشمندی برای ارائه معارف فرهنگی و دینی ایجاد نموده است.

وی آرامش، محبت و ارزش‌های الهی و عقلانیت را از مهم‌ترین تأثیرات فرهنگ و ادب فارسی برشمرد و ابراز داشت: ضعف زبان و ادبیات فارسی، بستر هجمه فرهنگ‌های دیگر را فراهم می‌سازد.

دکتر سالار آملی ارائه جهان‌بینی انسانی و ارزشی را از مهم‌ترین ویژگی‌های زبان و ادب فارسی دانست و عنوان کرد: ارزش‌های ادبیات و شعرهای فارسی را نمی‌توان در جغرافیای خاصی محدود نمود و این بُعد، به تکیه‌گاهی برای حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی تبدیل شده است.

قائم‌مقام وزیر علوم با بیان این که تحصیل چند ده‌هزار نفری دانشجویان، ظرفیتی عظیم برای انتقال معارف فرهنگ و ادب فارسی به نسل‌های پیش روست، اظهار داشت: ده‌هاهزار غیرایرانی، که در دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند، باید بدون استثنا، به مبشر فرهنگ و ادب فارسی در عرصه بین‌الملل تبدیل شوند.

وی با بیان این که در 33 کشور دنیا کرسی‌های زبان و ادب فارسی داریم، خاطرنشان کرد: این کرسی‌ها ضمن گسترش زبان و ادب فارسی، مبارزه با ایران‌هراسی، همکاری با روشن‌فکران دنیا و تربیت مبشران فرهنگ ایرانی و اسلامی را پی می‌گیرند.

دکتر سالار آملی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های جامعه‌المصطفی، دست‌آوردهای المصطفی را در زمینه زبان و ادب فارسی افتخاری برای وزرات علوم جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: هم‌افزایی و همگرایی در حوزه‌های گوناگون فعالیتی، دست‌آوردهای چشم‌گیری رقم خواهد زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار