سرعت تندباد در اردبیل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل با اشاره به ورود سامانه جوی جدید به استان گفت: به دنبال این سامانه حداکثر سرعت وزش باد طی امروز تا ۷۶ کیلومتر بر ساعت و در روز پنجشنبه تا ۸۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کد مطلب: ۸۸۱۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سرعت تندباد در اردبیل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

علی دولتی‌مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد طی سه روز آینده وزش بادهای تند تا شدید مناطقی از استان اردبیل را فرا خواهد گرفت و اغلب مناطق استان را این سامانه تحت تاثیر قرار می‌دهد .

او شهرستان‌های نیر، سرعین، مشکین‌شهر، گرمی و اردبیل را از مناطقی برشمرد که شاهد وزش بادهای تند تا شدید در آنها خواهیم بود .

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: اوج شدت وزش باد از عصر امروز تا بعد از ظهر روز پنجشنبه خواهد بود که حداکثر سرعت وزش باد طی امروز تا 76 کیلومتر بر ساعت و در روز پنجشنبه تا 83 کیلومتر بر ساعت می‌رسد .

دولتی‌مهر سمت باد را جنوب شرقی تا جنوب غربی دانست و گفت: در این مدت بر اثر وزش گرم باد یا گرمیج دمای هوا در سه روز آینده بین 3 تا 6 درجه سلسیوس نسبت به روز دوشنبه افزایش خواهد داشت .

او افزود : احتمال دارد این شرایط جوی سبب ایجاد خسارت جزئی به مبلمان شهری و تأسیسات برون شهری و روستایی در برخی از مناطق در استان شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار