جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان در آستارا برگزار می شود

رشت(پانا)-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا از برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی غرب استان گیلان با عنوان رودو در این شهرستان با هدف شناسایی، تقویت و معرفی آثار برتر خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۱۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان در آستارا برگزار می شود

شاپور تشرینی گفت: نمایشنامه نویسان شهرستان های آستارا، تالش، انزلی، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا و فومن می توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.
وی با بیان این که هر نویسنده حداکثر 2 اثر با موضوع نماز یا آزاد به همراه خلاصه فعالیت خود را تا 20 فروردین سال آینده به دبیرخانه جشنواره واقع در آستارا، بلوار خرمشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در یک لوح فشرده و قالب PDF ارائه دهد افزود: نفرات برتر در اواخر اردیبهشت ماه سال آینده تجلیل خواهند شد.
وی بیان کرد: در بخش آزاد، موضوعات پیرامون مشکلات جامعه و مضامین بومی و فولکلور خواهد بود و از نظر هیات داوران در اولویت قرار خواهند گرفت.
مسئول انجمن نمایش شهرستان آستارا نیز گفت: پیش از این نخستین دوره جشنواره رودو در سطح شهرستان برگزار شد و در دوره های بعد در سطح استانی، منطقه ای و ملی برگزار خواهد شد.
سیامک حسن زاده با اشاره به این که نام جشنواره از عنوان قله ای در آستارا گرفته شده است افزود: اغلب، نمایش ها در برخی شهرستان های استان به صورت کارگاهی و بدون نمایشنامه اجرا می شود و این جشنواره افق جدیدی برای فعالان نمایش خواهد گشود.
وی بیان کرد: انجمن نمایش آستارا بعد از حدود 10 سال، فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است و به زودی هیات نظارت بر نمایش این شهرستان از بین پیشکسوت ها و تحصیلکرده های آن انتخاب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار