دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت هفته سواد آموزی

یزد(پانا) _ به مناسبت گرامیداشت هفته نهضت سواد آموزی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از معاونین و کارکنان نهضت سواد آموزی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزددیدار گفتگو کردند.

کد مطلب: ۸۸۱۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت هفته سواد آموزی

آیت الله ناصری در این دیدار ضمن تبریک هفته سواد آموزی به اهمیت تاسیس نهضت سواد آموزی در سال 58 توسط امام خمینی (ره) و نقش آن در باسواد کردن عموم جامعه اشاره کرد و گفت : سعادت انسانها از دوران کودکی تا بزرگسالی و آموزش و تربیت آنها امری مهم است و مربیان و معلمان نقش مهمی در سرنوشت انساها در زندگی دنیوی و اخرویشان ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود :ما باید به دانش آموزان با خدا بودن و توکل بر خدا ،زندگی سالم ،با صفا و صداقت را آموزش دهیم چرا که این آموزش ها راحتی زندگی دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

آیت الله ناصری مانوس بودن با قرآن و تفکر درباره قیامت و آموزش احکام و مسائل شرعی ، آموزش زندگی درست،وجود الفت و محبت در خانواده ها ، ترویج حیاء و عفت در بین زنان و مردان و آشنا کردن دانش آموزان با مهارت های زندگی،اعتقادات و دین و تربیت همه جانبه را از وظایف مهم برشمرد و گفت:ما نباید گرایش به مکتب های آموزشی غرب داشته باشیم و ضروری است با فرهنگ و هویت اسلامی فرزندانمان را آموزش داده و تربیت کنیم.

امام جمعه یزد رسالت اصلی زنان در جامعه را آموزش و تربیت انسان دانست و بیان داشت : دشمنان در فکر دور کردن ما از سبک زندگی اسلامی هستند و ما باید مراقب باشیم تا در دام آنان نیفتیم.

عباسعلی دانافر" مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم با اشاره به فعالیت های جهاد گونه ای که در عرصه سواد آموزی صورت گرفته است گفت : در هیچ عرصه ای مثل سواد آموزی نمی توان تفاوتهای قبل و بعد از انقلاب را توصیف کرد و ما باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه زمینه ها به ویژه شاخصه هایی که در حوزه سوادآموزی صورت پذیرفته است را برای همگان تبیین کنیم.

گفتنی است در این دیدار امین الرعایا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هم به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدام های صورت گرفته در این حوزه پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار