مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: دانش آموزان با شرکت در حفظ جزء 30 با قرآن کریم بیشتر مانوس می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در جمع مسئولین حوزه پرورشی و فرهنگی استان، اجرای طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم در مدارس راکار فرهنگی و ارزشمندی دانست و بر شرکت حداکثری دانش آموزان در این طرح تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۱۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: دانش آموزان با شرکت در حفظ جزء 30 با قرآن کریم بیشتر مانوس می شوند

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست با معاونت پرورشی و فرهنگی استان و کارکنان این حوزه که در سالن اجتماعات اداره کل برگزارشد؛ ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات این مجموعه، پرداختن به مسائل تربیتی و پرورشی در مدارس را بسیار مهم دانست.

قربانی با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورش کشور مسائل آموزشی بر تربیت دانش آموز اولویت دارد؛ اظهار داشت: اگر دانش آموز از نظر تربیتی خود ساخته بار بیاید، بدون شک آموزش و مسائل درسی دانش آموز نیز پیشرفت خواهد کرد.

وی بر آموختن مهارت های زندگی و تربیت دانش آموز به عنوان یک شهروند خوب تاکید کرد و از متولیان تربیتی و پرورشی استان خواست موضوعات فرهنگی، تربیتی، اخلاقی و قرآنی دانش آموزان را با جدیت پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مسائل تربیتی و اعتقادی بسیار توجه شده است؛ بر اجرایی شدن مفاد سند تحول در مدارس تاکید کرد.

قربانی با بیان اینکه انس دانش آموزان با قرآن در زندگی شخصی و اجتماعی آنان بسیار تاثیرگذار خواهدبود؛ اجرای طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم در مدارس را کار فرهنگی ارزشمندی دانست و بر شرکت حداکثری دانش آموزان در این طرح تاکید کرد.

وی بر فرهنگ سازی و درک مفاهیم عمیق قرآنی در اجرای طرح ملی حفظ قرآن تاکید کرد و اظهارداشت: با فرهنگ سازی مناسب در اجرای این طرح، زمینه انس بیشتر دانش آموزان با قرآن فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین مانوس شدن دانش آموزان با نماز و ارتباط با خدا را یکی دیگر از برنامه های تاثیر گذار حوزه پرورشی و فرهنگی در مدارس دانست و گفت: اگر جنبه های تشویقی و ترغیبی فراهم شود؛ دانش آموزان بیشتر با نماز انس پیدا خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مطالبی در خصوص نحوه برگزاری اردوی دانش آموزی پرداخت و با بیان اینکه اردوها نقش موثری در اجتماعی شدن دانش آموزان دارد؛ گفت: اردوهای درون و برون استانی باید مطابق قوانین و مقرارت و برنامه ریزی شده برگزار شود.

قربانی همچنین برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی را یکی دیگر از برنامه های موثر حوزه پرورشی دانست و بر توجیه دانش آموزان به منظور بهره گیری از این ارودی معنوی تاکید کرد.

برگزاری مرحله استانی مسابقات فرهنگی هنری، قرآن، عترت و نماز، توانمندسازی نیروی انسانی، تجهیز دارالقرآن ها و هسته های مشاوره ای استان از دیگر موارد مورد تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان در این نشست بود.

گفتنی است ، در ابتدای این نشست نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان و روسای ادارات فرهنگی هنری، مشاوره تحصیلی، امور تربیتی و قرآن، عترت و نماز استان نیز به بیان دستاورد ها، موفقیت ها و چالش های حوزه مربوطه پرداختند و در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز به مسائل و موضوعات مطرح شده پاسخ گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار