معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد:

مشهد 1400، شهری بدون شهروند بی‌سواد

مشهد (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: مشهد باید به نمونه و الگویی برای شهرهای کشور و جهان اسلام باشد و همچنین بعنوان یک الگوی رفتاری از سوی سازمان یونسکو معرفی شود تا در پایان سال 1399 و آغاز سال 1400، بعنوان شهری عاری از شهروندان بیسواد معرفی شویم

کد مطلب: ۸۸۱۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مشهد 1400، شهری بدون شهروند بی‌سواد

مصطفی اسدی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و به مناسبت هفتم دیماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد حضور یافت و به ارائه گزارشی از وضعیت سوادآموزی در مشهد پرداخت.

اسدی در ابتدا با بیان اینکه در سال 1358 بیش از 53 درصد افراد و هموطنان ما بیسواد بوده‌اند، گفت: بسیار خرسندیم که امروز 97.5 درصد از مردم خراسان رضوی باسواد هستند و گام های بسیار خوبی در جهت رفع بیسوادی برداشته شده است.

وی با اشاره به آمار مربوط به شهروندان مشهدی، تصریح کرد: در شهر مشهد 29 هزار و 10 نفر بی‌سواد هستند که شامل 1.59 درصد جمعیت ساکنان این شهر می‌شود؛ ضمنا در جهت عدالت آموزشی، اتباع خارجی نیز تحت پوشش نهضت سوادآموزی استان قرار گرفته‌اند و درحال حاضر 2700 نفر از اتباع ثبت‌نام و مشغول سوادآموزی هستند.

اسدی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه متاسفانه ایران در یونسکو جزو کشورهای دارای بیسواد محسوب می‌شود، افزود: ایران از دیرباز مهد علم و مولد دانش بشری بوده و اینکه امروز جزو کشورهای دارای بیسواد باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید در جهت رفع این نقیصه تلاش نمود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهارکرد: امیدواریم شورای شهر مشهد با مدنظر قرار دادن گزارش ارائه شده در برنامه های فرهنگی شهرداری، در آینده با یک طرح ضربتی و با کمک و مشارکت سمن‌های فعال، گام های خوبی بردارد.

اسدی در پایان گفت: مشهد باید به نمونه و الگویی برای شهرهای کشور و جهان اسلام باشد و همچنین بعنوان یک الگوی رفتاری از سوی سازمان یونسکو معرفی شود تا در پایان سال 1399 و آغاز سال 1400، بعنوان شهری عاری از شهروندان بیسواد معرفی شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار