معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

با جدیت به دنبال تحقق خواسته های فرهنگیان هستیم

بوشهر(پانا)_معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش با جدیت به دنبال تحقق خواسته های فرهنگیان است و اگر جاهایی تاخیری دیده می شود به دنبال نقدینگی است که باید از خزانه تامین شود.

کد مطلب: ۸۸۱۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
با جدیت به دنبال تحقق خواسته های فرهنگیان هستیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی الهیار ترکمن صبح امروز در گردهمایی ذیحسابان آموزش و پرورش سراسر کشور در مرکز رفاهی-آموزشی استاد نبوی بوشهر اظهار داشت: بخش عمده ای از مطالبات جاری فرهنگیان که از سال گذشته به امسال انتقال یافت پرداخت شده و بخش کوچکی ازآن باقی مانده که تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

الهیار ترکمن افزود: این مطالبات مربوط به حق الزحمه امتحانات و خرید خدمات آموزشی است که بخشی از آن تخصیص گرفته و بزودی از طریق خزانه پرداخت و مابقی تا آخر سال پرداخت می شود.

وی در ارتباط با مطالبات سال های گذشته اظهار داشت: با توجه به ارتباط مناسبی که با وزارت اقتصاد و دارایی وجود دارد در سامانه بدهی های دولت عدد و رقم ها ثبت، عددها شفاف و ذیحسابان آنها را تائید می کنند و با تدوین برنامه مالی مشخصی بدهی های سال های گذشته پرداخت خواهد شد.

الهیار ترکمن تاکید کرد: مجموعه معاونت توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با جدیت به دنبال تحقق خواسته های فرهنگیان است و اگر جاهایی تاخیری دیده می شود به دنبال نقدینگی است که باید از خزانه تامین شود.

وی در باره بیمه ها گفت: بیمه های ایثارگران شاغل در وزارت آموزش و پرورش به موجب مصوبه دولت از بنیاد شهید به دستگاه های اجرایی منتقل و براساس یک تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثار گران با بیمه دی همه ایثارگران شاغل وزارت آموزش و پرورش از اول آبان ماه زیرپوشش بیمه های تکمیلی هستند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: همه فرهنگیان ایثارگر که زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند باید به ادارات تعاون استان ها مراجعه و کار خود را پیگیری کنند.

وی در مورد بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان گفت: با توجه به خواسته این قشر و نیازی که به خدمات درمانی دارند 2 پیشنهاد ارئه شد که شامل بیمه درمان به روش صندوقی و روشی که تاکنون اجرا می شده و شیوه دوم به صورت بیمه گری است که ابلاغ شده و هر کدام از این گزینه ها را می توانند دنبال کنند.

این مقام مسئول ابراز داشت: فعالیت در آموزش و پرورش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که چشم ۱۴ میلیون دانش‌آموز به ما است.

وی اضافه کرد: برخی گزاره‌ها در مورد آموزش و پرورش مطرح می‌شود با این عنوان که کار آموزش و پرورش خوب نیست و کیفیت آموزش پائین است، معیشت معلمان خوب نیست، ابزار و تجهیزات ناقص است و .... اینها گزاره‌هایی است که آنها را می‌شنویم و لمس می‌کنیم. اگر مسائل آموزش و پرورش را بررسی کنیم اینها معلول‌های یک سری علت‌ها هستند که باید به علت‌ها بپردازیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در صورتی که بخواهیم مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را حل کنیم باید به سمت علت‌ها برویم و دنبال راه‌حل‌های اساسی باشیم. نباید به دنبال تسکین مشکلات باشیم و بلکه باید مسائل را ریشه‌ای حل کنیم.

وی ادامه داد: امروز ناگزیر به شناسایی این علت‌ها هستیم و اگر شناسایی نکنیم، در آینده با مشکلات بیشتری در حوزه آموزش روبرو خواهیم بود. در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وارد شناسایی علت‌ها شده‌ایم تا مسائل را حل و فصل کنیم.

وی یکی دیگر از مسائل را مشکلات ساختاری و فرایندی دانست و افزود: نحوه توزیع منابع انسانی و سنگینی تشکیلات اداری از دیگر مشکلات است و در زمان حاضر 730 منطقه آموزشی در کشور وجود دارد که 40 درصد مناطق آموزش و پرورش نیاز آموزش و پرورش نبوده و دارای جمعیت دانش‌آموزی کمتر از پنج هزار نفر هستند و برای آن هزینه‌های بسیاری را می‌پردازیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به نحوه تامین منابع مالی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بودجه عمومی دولت کشش این اعتبارات را ندارد. تکلیف ما با موضوع مشارکت در آموزش و پرورش مشخص نیست.

وی تحلیل بار برنامه‌های درسی را یکی دیگر از مشکلات دانست و افزود: در آموزش و پرورش روی این مسائل کار می‌کنیم و دغدغه اصلی همه مسئولان آموزش و پرورش است و به این مسائل ورود می‌کنیم.

الهیار ترکمن اضافه کرد: مدرسه‌محوری می‌تواند تمرکز را از ستاد آموزش و پرورش استان‌ها بگیرد و اختیار را به مدارس بدهد و بتواند روی بودجه و نیروی انسانی و کیفیت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وی از ارتقای کیفیت و چابک‌سازی آموزش و پرورش در سطح مدارس خبر داد و بیان کرد: نقش ناظران بر آموزش و پرورش در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر بخواهیم وارد مدرسه‌محوری شویم باید بحث انطباق قوانین و مقررات با شرایط جدید به صورت جدی دنبال شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از موفقیت‌های طرح مدرسه‌محوری کمک به اصلاح قوانین و مقررات است. باید کمک شود که محدودیت‌های طرح مدرسه‌محوری رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در افق تحولی نظام آموزش و پرورش نیازمند تعامل و ارائه نظرات فعالان حوزه مالی آموزش و پرورش هستیم تا به بهبود فعالیت آموزش و پرورش کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار