پیروز حناچی : 70 درصد آلودگی تهران مربوط به وسایل نقلیه موتوری است

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت: تهران برای کاهش جمعیت نیازمند قطب های رقیب است و تا محدودیت ایجاد نکنیم مهاجرت به تهران ادامه پیدا می کند . ضمن اینکه بهبود خدمات رسانی در شهر تهران سبب جذب جمعیت می شود که باید این موضوع ریشه ای مورد بررسی قرار گیرد .

کد مطلب: ۸۸۱۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پیروز حناچی : 70 درصد آلودگی تهران مربوط به وسایل نقلیه موتوری است

پیروز حناچی در جلسه کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی به کاهش آلایندگی های ناشی از وسایل نقلیه اشاره کرد و افزود : عمده چالش ما سهم پایین حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری است که 19 درصد است.

وی به گسترش شبکه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت : 40 درصد آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای شخصی است و ما سه شنبه های بدون خودرو را

حمایت می کنیم.

شهردار تهران در بحث آلودگی هوا نیز افزود : حدود سه میلیون موتور دوچرخ در

شهر تردد می کنند که خیلی از آنها کاربراتوری اند که پنج برابر انژکتوری ها تولید آلودگی می کنند.

وی در ادامه به خیابان ولیعصر اشاره کرد و گفت : این خیابان منحصر به فرد است و 18 کیلومتر طول دارد و با بازبینی حمل و نقل تلاش خواهیم کرد ظرفیت های آن را بالا ببریم.

شهردار تهران در ادامه به مناسب سازی فضای شهری اشاره کرد و افزود : تهران برای کاهش جمعیت نیازمند قطب های رقیب است و تا محدودیت ایجاد نکنیم مهاجرت به تهران ادامه پیدا می کند . ضمن اینکه بهبود خدمات رسانی در شهر تهران سبب جذب جمعیت می شود که باید این موضوع ریشه ای مورد بررسی قرار گیرد .

حناچی در ادامه به بودجه شهرداری تهران اشاره کرد و گفت : بودجه امسال شهرداری 17 هزار میلیارد تومان است که بخش نقدی و غیرنقدی دارد.

وی افزود : خط شش و هفت مترو تهران به عنوان دو پروژه بزرگی هستند که در واقع خط شش ما با 32 کیلومتر طول بلندترین خط ریلی در منطقه و حتی در جهان است که شمال تهران را به شهرری می رساند.

شهردار تهران گفت : ما تمرکز خودمان را گذاشته ایم که طرح های عمرانی را تمام کنیم و بعد از آن قطعا هر طرح جدیدی را بخواهیم شروع کنیم باید برآورد هزینه -فایده کنیم ، چرا که خیلی از طرح هایی (عمرانی) که شروع شده در شورای ترافیک به تصویب نرسیده یا طرح جامع برای آن وجود نداشته است.

وی درباره ساختمان پلاسکو نیز افزود : هرکاری که از دست ما برآمده انجام دادیم و تعللی نداریم.

شهردار تهران درباره زیباسازی نمای شهر تهران نیز گفت: شهردار قبلی طرح ها و حرکت هایی را در باره نمای شهری شروع کرده که مثبت تلقی می شود و سعی می کنیم آن را پیش ببریم و با استفاده از خلاقیت جاذبه های شهری را بیشتر کنیم.

حناچی در ادامه با بیان اینکه بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی داریم که محل تامین آن از قبل مشخص نشده است ، افزود : فقط 25 هزار میلیارد تومان بدهی ما به بانک هاست که اگر تاخیر آن را نیز در نظر بگیریم رقم آن خیلی بیشتر می شود.

همچنین در این جلسه پورسیدآقایی گفت : طرح جامع رفع آلودگی هوا را تهیه کردیم که این طرح به صورت یک کتابچه است، اگر بودجه لازم تامین شود تا چهار- پنج سال می توانیم آلودگی هوای تهران رارفع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار