کلیات طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری در مجلس تصویب شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۱۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کلیات طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری در مجلس تصویب شد

به گزارش خانه ملت، حسن نوروزی در تشریح دستور کار جلسه امروز- سه‌شنبه- کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عنوان کرد: در نشست امروز طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در دستور کار نمایندگان کمیسیون حقوقی و قضایی قرار داشت که این طرح به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات و اعتراضات نسبت به آرای هیات‌ها و کمیسیون‌های دستگاه‎ قضایی و همچنین جذب قضات نخبه و به کارگیری فارغ التحصیلان دکتری رشته حقوق عمومی یا سایر رشته‌‎های مورد نیاز دیوان در دستور کار کمیسیون قرار داشت.

سرعت یافتن تبادل لوایح قضائی از اهداف طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح با حضور رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری تشکیل شد، افزود: پیش بینی تقدیم دادخواست ها به صورت الکترونیکی در سراسر کشور با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی قضائی، گسترش ابلاغ الکترونیکی آراء و قرارهای صادره از سوی دیوان به اصحاب دعوی از طریق سامانه ثنا و سرعت یافتن تبادل لوایح قضائی و در نتیجه سرعت در رسیدگی نیز از دیگر اهداف این طرح است.
وی، ایجاد ضمانت اجرای قوی برای احکام دیوان و برخورد با مستنکفان از اجرای آراء دیوان، شفافیت در نحوه رسیدگی به شکایات از آرا و همچنین پیش بینی انتشار آرای هیأت عمومی و هیأت های تخصصی در سامانه اطلاع رسانی دیوان علاوه بر روزنامه رسمی به منظور دسترسی آسان شهروندان به این آراء و افزایش ضمانت اجرای احکام صادره در محکومیت‌های مالی سازمان‌های دولتی با اعلام مراتب به سازمان برنامه و بودجه از دیگر اهداف این طرح است.
نوروزی تصریح کرد: نهایتا کلیات این طرح که با (51) ماده پس از استماع نظر مخالفان و موافقان و همچنین اظهار نظر رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: مسئولان دیوان نیز با طرح مذکور موافق بودند و مقرر شد جزئیات طرح در کمیته تخصصی خود بررسی و مجددا به کمیسیون برگردد.

سه عضو کمیسیون قضایی برای حضور در تلفیق مشخص شدند

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: دستور پایانی نشست امروز نیز انتخاب سه عضو از کمیسیون قضایی و حقوقی برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 بود که سه عضو کمیسیون یعنی آقایان جلیل رحیمی جهان آبادی، حسین رضازاده و محمدعلی پورمختار با آرای نمایندگان برگزیده شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار