بت کلیا، نماینده مجلس: بسیاری از استیضاح ها دلایل شخصی و جناحی دارد

تهران (پانا) -نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با هرگونه استیضاحی در شرایط فعلی مخالف بوده و اعتقادی به مساله استیضاح وزیران ندارم، گفت: بسیاری از استیضاح ها به دلایل فردی یا جناحی انجام می گیرد.

کد مطلب: ۸۸۱۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بت کلیا، نماینده مجلس: بسیاری از استیضاح ها دلایل شخصی و جناحی دارد

یوناتن بت کلیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: گاه به دلیل اینکه وزیری، درخواست و یا سفارش شخصی، نماینده ای در خصوص فامیل یا آشنای وی را انجام نمی دهد، بعضا یک چنین اتفاقاتی رخ می دهد و آن نماینده تصمیم به استیضاح وزیر می گیرد.
نماینده آشوریان در مجلس اضافه کرد: ما هیچ گاه عملکردهای یک وزیر را کنار هم نمی گذاریم تا مقایسه کنیم و ببینیم که عملکردهای وی به چه میزان مثبت و یا منفی است و بعد آنها را جمع و تفریق کنیم و اگر دیدیم که واقعا عملکردهای مثبت وی جایگاه بیشتری را به خود اختصاص می دهند، دیگر به دنبال استیضاح وی نباشیم.
بت کلیا با بیان اینکه ملاقات های زیادی با وزیران صورت می گیرد، گفت: اگر کمبودها یا ایراداتی از جانب وزیر مشاهده می شود، بهتر از هر اقدامی این است، که از خود وی وقت ملاقاتی گرفته شود و با وی یا عوامل و تشکیلات همان وزارتخانه بنشینند و آن مسائل را مطرح کنند، و بعد روی آن صحبت ها کرده و بتوانند اقدامات مثبتی انجام دهند.
وی عنوان کرد: اگر بیان نواقص و ایرادات بدون بغض، کینه و منیت صورت بگیرد و به مرحله ای برسد که وزیر از پذیرش این اشتباهات و ایرادات قانع شود، مطمئنا و با توجه به مسئولیتی که وی در وزارتخانه پذیرفته، سعی می کند در جهت رفع آنها بکوشد و به طور کلی بهتر این است که به سمت این شرایط برویم.
نماینده آشوریان در مجلس با بیان اینکه نباید یکدیگر را تخریب کنیم، خاطرنشان کرد: مدعیان دموکراسی و حقوق بشر می خواهند به هر طریق ممکن، نقاط ضعفی از ما داشته باشند تا بتوانند ما را در بین کشورها و مجامع بین المللی تخریب کنند. آنها از اینکه ما اینجا به یکدیگر فشار بیاوریم و با هم درگیر باشیم، خوشحال می شوند.
بت کلیا گفت: هرگونه تضعیف مسئولین مملکت به اعتقاد من، دست دادن با دشمنان نظام، ایران، انقلاب و دشمنان پیشرفت های ما محسوب می شود و در واقع خیانت به تمام آرمان های انقلاب و بنیانگذار انقلاب است.

بعضی تندروی ها و سخنرانی ها را به صلاح کشور نمی بینم

وی افزود: در شرایط کنونی، استیضاح و حتی بعضی از سخنرانی ها و تندروی ها را به صلاح کشور نمی بینم.
نماینده آشوریان در مجلس اظهار داشت: بعضا دیده می شود برای انتخابات 2.5 سال دیگر ریاست جمهوری، از همین حالا صحبت هایی صورت گرفته و عده ای برای تخریب رییس جمهوری قدم هایی را برمی دارند و خودنمایی و کارشکنی هایی را انجام می دهند.
بت کلیا اضافه کرد: همین طور برای انتخابات 13 الی 14 ماه دیگر مجلس نیز، عده ای سعی دارند نمایندگان را تخریب کنند و در این راستا قدم هایی را بر می دارند که این اتفاق بیفتد. اینها به صلاح یک ملت متمدن، با فرهنگ، باایمان و با این همه اعتقادات راستینی که دارند، نیست.
وی در توضیح وجود ایراداتی در حوزه کشاورزی بیان کرد: مسلما نمی شود انسانی در روی این کره خاکی حضور داشته باشد و از ضعف، ایراد و کمبودی مبرا باشد. حتی خود من و یا هر شخص دیگری هم شاید ایراداتی داشته باشیم ولی مساله این است که، طبیعتا می توان همه این ایرادات را رفع کرد.
نماینده آشوریان در مجلس یادآور شد: آقای حجتی و وزارتخانه اش هم طبیعتا کمبودها و نواقصی داشته و بدون ایراد نیستند. اگر ما امروز کمبودهایی را در بحث کشاورزی می بینیم، باید همه موارد را بررسی کنیم.

عده ای به صورت قاچاق برای ویلاهای شخصی و باغ های خود چاه های عمیق حفر می کنند

وی تصریح کرد: اینکه عده ای در این شرایط به فکر خودشان هستند و به صورت قاچاق، چاه عمیقی را برای ویلای خصوصی، زمین و باغ و مزرعه خود حفر کرده و از آب های روی زمین بهره برداری شخصی می کنند، وزیر در این شرایط چه کاری می تواند انجام دهد؟
بت کلیا عنوان کرد: مثلا همین چند روز پیش اعلام کردند که 40 - 50 چاه غیرمجاز را مسدود کردند. اینها مواردی است که اتفاق افتاده و انجام می گیرد و وزارتخانه های ما نیروهایی را ندارند که 24 ساعته اینگونه موارد را کنترل کنند که مثلا در یک چهاردیواری چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است!
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال نواقص و کمبودهایی وجود دارد، ولی تنها مربوط به مدیریت آقای حجتی نبوده و در حدی هم نیست که منجر به استیضاح و خروج وی از وزارتخانه شود.
وی گفت: مساله دیگری که در مورد استیضاح وزیران وجود دارد، این است که اگر وزیری برود چه کسی به جای او خواهد نشست. وقتی وزیری برکنار می شود، تا جایگزینی وزیر جدید و بر سر کار آوردن نیروهایی که خود وی، روی آنها شناخت دارد و طبیعتا هم حق خودش هم هست که این کار را انجام دهد و کار خلافی هم نیست، و تا زمانی که این افراد، کار را در دست بگیرند، عملا 5-6 ماه زمان خواهد برد.
این نماینده مجلس توضیح داد: مسلما در این مدت وزارتخانه بدون سرپرست خواهد بود و همه کارها تعطیل شده و به تعویق می افتد. پس می توان گفت که استیضاح بسیار زمانبر و بی فایده است.
بت کلیا درباره افزایش قیمت گوشت و مرغ در کشور نیز گفت: در این خصوص اقداماتی از سوی وزارتخانه در حال انجام است. البته در شرایط فعلی تحریمی کشور، ما با کمبود تولید گوشت و مرغ مواجه هستیم و بایستی که جوانب را هم ببینیم.

در شرایط تحریمی فعلی باید مقاومت کنیم تا به پیروزی برسیم

وی تصریح کرد: ما سال های سال موفقیت هایی را کسب کرده ایم که بتوانیم پیروزی داشته باشیم. ما نباید 8 سال جنگ را فراموش کنیم. این ملت 8 سال جنگ، تحریم و آغاز انقلاب را داشتند، همه دنیا با ما جنگید، ما مقاومت کردیم و به پیروزی رسیدیم. امروز هم باید همان شرایط را داشته باشیم. مقاومت کنیم قدم برداریم و بتوانیم سفره های رنگین خودمان را کمی کمرنگ کنیم تا بار دیگر بتوانیم پیروز میدان باشیم.
بت کلیا در توضیح اقداماتی که وزارتخانه درخصوص مقابله با ریزگردها انجام داده است، توضیح داد: در این زمینه اقدامات لازم و حرکت های بسیار مثبتی توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شده، مثلا در خیلی مکان ها درخت کاشته شده ولی به دلیل خشکسالی و کمبود آب، بسیاری از درخت ها خشک شدند و با وجود انجام اقدامات لازم، نتیجه مطلوب و بازدهی 100 درصدی به دست نیامد، که امیدواریم وزارتخانه در آینده نزدیک بتواند در این خصوص به نتایجی خوبی دست پیدا کند.

در زمینه گندم چندین بار به خودکفایی رسیده ایم

وی در توضیح بحث خودکفایی در گندم هم خاطرنشان کرد: ما تاکنون چندین بار درخصوص بحث گندم به خودکفایی رسیده ایم و در شرایطی که طبیعت و منابع آبی با ما یاری کردند توانستیم به موفقیت ها و خودکفایی هایی دست یابیم.
بت کلیا افزود: آقای حجتی در زمان وزارت خود در دولت اصلاحات (دولت آقای خاتمی) هم توانست در زمینه گندم کشور را به خودکفایی برساند.

آقای حجتی در زمینه کشاورزی اقدامات چشمگیری انجام داده اند

بت کلیا در زمینه اقدامات مثبت آقای حجتی در زمینه کشاورزی بیان کرد: به عقیده من وزیر تا جایی که توانستند کارهای مثبتی در شرایط مختلف و در زمینه های متعدد انجام دادند و انشالله که بتوانند دوره وزارت خودشان را به خوبی و موفقیت به اتمام برسانند.
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به استیضاح های زیادی که تا به حال مجلس به خود دیده، و اینکه خوشبختانه تعداد خیلی کمی از نمایندگان آن را امضا کرده اند، مطمئن هستم که آقای حجتی بر سر کار در وزارتخانه خواهند ماند.
وی خاطرنشان کرد: با شناختی که من از آقای حجتی دارم و با توجه به اینکه وی عملا یکی از قدیمی ترین افراد نظام هستند که در دولت های مختلف حضور داشته و فعالیت هایی چشمگیری در زمینه های مختلف انجام داده اند، در وزارتخانه خواهد ماند و به موفقیت های بیشتری دست پیدا می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار