پیشنهادهای بودجه‌ای دولت برای آموزش مناطق محروم و عشایری: بودجه ویژه برای بازماندگان از تحصیل در 8 استان

تهران (پانا) - در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، پیشنهادهایی برای رفع بی‌سوادی، بهبود تغذیه و ایاب و ذهاب و و تجهیز مدارس مناطق عشایری و محروم کشور ارائه شده است.

کد مطلب: ۸۸۱۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهادهای بودجه‌ای دولت برای آموزش مناطق محروم و عشایری: بودجه ویژه برای بازماندگان از تحصیل در 8 استان

در بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش بندهایی خاص برای رفع محرومیت از مناطق محروم و عشایری در نظر گرفته شده است. اما غیر از این، بودجه‌ دیگری هم وجود دارد که دولت برای رفع بی‌سوادی، جذب افراد واجب‌التعلیم به مدارس، ارتقای سطح سواد، بهبود تغذیه دانش‌آموزان، ایاب و ذهاب آنها، تجهیز مدارس عشایری و حمایت از دانش‌آموزان در استان‌های محروم و عشایری استان‌های آذربایجان غربی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان، ایلام، لرستان، خراسان شمالی و خوزستان پیشنهاد داده است.

این اعتبارات، برنامه‌ها و فعالیت‌ها در استان‌های مختلف به شرح زیر است:

شرح دستگاه، برنامه و فعالیت

اعتبار هزینه‌ای سال 98 (میلیون ریال)

کمک به بهبود تغذیه دانش‌آموزان ابتدایی مناطق محروم

281,000

حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم

74632

حمایت از دانش‌آموزان مناطق عشایری

133216

تسهیل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مناطق محروم

1625823

تجهیر مدارس عشایری

209,823

شناسایی و جذب جمعیت لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان شمالی، لرستان، ایلام

714198

آموزش پیش از دبستان در مناطق محروم و روستایی

134,100

ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان مناطق عشایری (ابتدایی)

69,000

بودجه‌های حمایتی از دانش‌آموزان مناطق محروم به تفکیک برای مقاطع مختلف، از ابتدایی تا متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای وکاردانش در بودجه گنجانده شده و همان‌طور که از جدول مشخص است بیشتر از 162 میلیارد تومان برای رفت‌وآمد دانش‌آموزان به مدرسه در مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

برای هشت استان کشور هم بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که بازماندگان از تحصیل شناسایی و به مدارس بازگردانده شوند. این بودجه نزدیک به 71.5 میلیارد تومان است و البته سیستان و بلوچستان در آن سهم بیشتری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار