احمدرضا درویش:

مرتضی سرهنگی دستاوردهای جنگ تحمیلی را برای ما حفظ کرد

تهران (پانا) - احمدرضا درویش، کارگردان معتقد است مرتضی سرهنگی، یادگار جنگ، ایثار، بمب، موشک و روزهای سخت است.

کد مطلب: ۸۸۱۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مرتضی سرهنگی دستاوردهای جنگ تحمیلی را برای ما حفظ کرد

احمدرضا درویش، کارگردان سینما، در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، درباره ویژگی شخصیتی و قلم مرتضی سرهنگی گفت: مرتضی سرهنگی پیشرو، خط‌شکن و پیش‌قدم در عرصه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بوده و هست. او قبل از آنکه کسی دست به کار شود، برخاست و با همت 30 ساله خود تلاش کرد ادبیات شفاهی جنگ را ثبت و ماندگار کند. مرتضی سرهنگی از ذخیره گران مقاومت و دوران دفاع مقدس صیانت کرد و راه را برای من فیلم‌ساز و سینمایی هموار ساخت. او تلاش کرد از کوه عظیم اتفاقات جنگ کتاب‌های شسته‌رفته‌ای باقی بماند که می‌توان به بهترین نحو آن‌ها را خواند و فیلم ساخت.

وی ادامه داد: من با مرتضی سرهنگی دوستان قدیمی هستیم و امروز به واسطه همان اشتراک هدف و انطباق مسیر در کنار هم قرار داریم و همراه هستیم. او با کتاب‌هایش و من با فیلم‌هایم حرفم را می‌زنم؛ و چقدر ارزشمند است که من در مسیری قدم می‌گذارم که چنین مرد بزرگی در آن پیشرو و راهبر است. اهمیت کار سرهنگی در روزهای پایانی جنگ هویدا نبود و امروز با گذشت سه دهه از آن روزها اهمیت کتاب‌ها و اقدامات سرهنگی برای همه مانند روز مشخص است. همین اهمیت کارهای سرهنگی است که رهبر انقلاب بارها بر ارزش‌های آن صحه گذاشته‌اند و حتی در منویاتشان بارها از مرتضی سرهنگی نام برده و به او اشاره کرده‌اند.

این کارگردان سینما تصریح کرد: همان روزهای پایانی جنگ کسی نمی‌دانست که تلاش و اصرار سرهنگی بعدها چه گنجینه‌ای می‌شود و امروز هم کسی نمی‌داند که در آینده همین گنجینه تا چه حد می‌تواند راهگشا و مانع از بروز انحرافات و تحریفات تاریخ جنگ و دفاع مقدس شود. فرداروزی نسل‌های بعد برای شناخت جنگ می‌‌توانند به منابع معتبر مراجعه کنند، پژوهش کنند و مسیر امینی را طی کنند که روایتی صحیح و نه مورددار را از جنگ می‌خوانند. ما در تاریخ خود اتفاقات کوچک و بزرگی داشته‌ایم که متاسفانه نقاط عطفی که می‌توانست ما را از خطر دفع کند و درس‌های آموزنده به ما بدهد از تاریخ ما به شکل مرموزی حذف شده است. این‌بار ایران میزبان بزرگ‌مردی به نام سرهنگی بود که دستاوردهای جنگ تحمیلی را برای ما حفظ کرد، و برای آیندگان می‌تواند صفحه صفحه‌اش درس‌های ارزشمندی باشد که با خواندن آن مجاهدت، ایثار، انسانیت و آزادگی را مشق کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار