چگونه غذایی که می خوریم بر افکار و کارایی مغزمان ما تاثیر می گذارد

تهران (پانا) - طبق گفته ای قدیمی انسان پس از مدتی رنگ و بوی غذایی که می‌خورد را به خود می گیرد؛ پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که مواد غذایی‌ای که فرد در طول روز مصرف می‌کند، به طور مستقیم بر آنچه می اندیشد و با آن زندگی و هدفش را ترسیم می کند، تاثیر می گذارد.

کد مطلب: ۸۸۱۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
چگونه غذایی که می خوریم بر افکار و کارایی مغزمان ما تاثیر می گذارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مجله آمریکایی «فوربس» در گزارشی که از مطالعات جدید پژوهشگران دانشگاه «ایلینویز» آمریکا منتشر کرده، آورده است: آنچه فرد می‌خورد تاثیر مشخص و آشکاری بر روی افکارش می‌گذارد. به عنوان مثال، هنگامی که شخص غذاهایی سالم حاوی گروه ویتامین ب و امگا 3 مصرف کند، این امر به وضوح بر عملکرد شناختی‌اش تاثیر می‌گذارد و مغز را به مقداری زیادی بانشاط می‌کند.

پژوهشگر اصلی این تحقیق، آرون باربی، می گوید: رژیم غذایی فرد به مقدار زیادی با آنچه «پیری سالم مغز» نامیده می شود، در ارتباط است.

وی افزود: در گذشته اعتقاد بر این بود که سلامت مغز تنها یک آزمون شناختی است اما با بررسی مغز به طور مستقیم و با استفاده از تصاویر واضح و دقیق مغز، به این نتیجه رسیدیم که آنچه فرد می خورد بر عملکرد شناختی مغز او تاثیر می گذارد.

این مطالعه نشان داد که سطح خون بیومارکرهای اصلی مغز به کیفیت غذای مصرفی بستگی دارد و سطح فعالیت شبکه مغز به نسبت مصرف هرکدام از ویتامین ها و عناصر مانند امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6، لیکوپن (بیشتر در گوجه فرنگی و خربزه یافت می شود)، آهن ( سبزیجات برگ‌دار)، کاروتنوئیدها (سبزیجات قرمز، زرد، نارنجی)، ویتامین ب12، ویتامین د کارکرد متفاوتی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار