واگذاری سرای محلات شیراز به سازمان های مردم نهاد

شیراز (پانا) - معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از واگذاری سرای محلات شیراز به سازمان های مردم نهاد خبر داد و افزود: تقریبا یک سوم جمعیت استان فارس در شهر شیراز است که این نشان دهنده ی اهمیت شهر شیراز و ارائه خدمات مطلوب شهری به این جمعیت است.

کد مطلب: ۸۸۱۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری سرای محلات شیراز به سازمان های مردم نهاد

ابراهیم گشتاسبی راد با تاکید بر اینکه شهر باید برای همه مردم آرامش ایجاد کند، گفت: این سازمان در زمینه آموزش شهروندی همکاری گسترده ای با آموزش و پرورش دارد و در زمینه تربیت بدنی ارتباط نزدیکی با وزارت ورزش و جوانان و هیات های ورزشی برقرار کرده است.

وی برگزاری مسابقه فوتسال محلات با حضور ۱۱۰ تیم و مشارکت ۱۲۰۰ ورزشکار را از جمله فعالیتهای سال قبل این سازمان برشمرد و افزود: یکی از اهداف این سازمان همگانی کردن ورزش ها ست که علاوه بر ورزش های همگانی، ورزش را همگانی کند.

او برگزاری مسابقات کشتی در میادین و در پارکها و مسابقات پارکور ملی در شیراز را از جمله برنامه هایی برشمرد که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت و افزود: شهر فرزانگان نیز از جمله برنامه های این سازمان در زمینه آموزش شهروندی است که باهمکاری آموزش و پرورش در حال اجراست.

او ادامه داد: شیراز ظرفیت گردشگری بسیاری دارد و ما به دنبال زیربنایی کردن فعالیت های حوزه گردشگری هستیم و بر اساس نظرسنجی که از گردشگران شده گردشگری مذهبی در شیراز در اولویت چهارم مسافران است که سعی داریم این مهم را به اولویت اول آنها تبدیل کنیم.

گشتاسبی تاکید کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز با توجه به پتانسیل شیراز و برخورداری از میراث ناملموس فراوان از جمله فالوده شیرازی و ادب و عرفان و ... سعی در راه اندازی موزه مجازی میراث ناملموس شیراز را با همکاری انجمن بین المللی دارد.

وی گفت: ما به دنبال معرفی هرچه بیشتر شیراز به گردشگران و شادسازی فضای شهری هستیم.

وی از حضور شیراز و اصفهان به عنوان تنها شهرهای ایران در انجمن بین المللی شهرهای مهم دنیا خبر داد و افزود: اجلاس شورای تصمیم گیری میراث ناملموس در اردن برگزار خواهد شد و این شورا در شیراز و اصفهان تشکیل شده تا با شناسایی میراث ناملموس قابل ارائه و در راستای معرفی شهر برای حضور در شورای تصمیم گیری میراث ناملموس بین المللی با آمادگی کامل حضور یابیم.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: این سازمان با نهادهای فعال در زمینه های اجتماعی چون بهزیستی در راستای ایجاد نشاط مردم و کمک به مردم و توجه به آسیبها همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۹ سرای محله در شیراز گفت: به دنبال ایجاد تفاهم نامه با سازمان های مردم نهاد و واگذاری این سرای محلات به آنها هستیم تا سرای محلات کاملا به صورت مردمی اداره شوند.

گشتاسبی ایجاد نشاط و شادی را از برنامه های مهم این سازمان برشمرد و افزود: با توجه به استقبال مردم در برگزاری جشنهای محلات در سال قبل ، امسال برنامه ریزی مدونی برای برگزاری جشن در محلات داریم.

او با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی موجود در شیراز گفت: شیراز یک شهر هنرپرور است و نیاز است تا یک خانه تئاتر و یک خانه هنرمندان در شان و جایگاه هنرمندان داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت چهلمین سال انقلاب که سن رشد نهایی است گفت: این انقلاب را که زحمات زیادی برای آن کشیده شده است ما با توجه به دهه فاطمیه برنامه های مفصلی را خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار