بیش از ۵۰ درصد جمعیت فارس تحت پوشش بیمه سلامت هستند

شیراز (پانا) - مدیر کل بیمه سلامت فارس جمعیت تحت پوشش این سازمان در استان را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برشمرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد این جمعیت از خدمات رایگان بیمه ای استفاده میکنند.

کد مطلب: ۸۸۱۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۵۰ درصد جمعیت فارس تحت پوشش بیمه سلامت هستند

فرهاد لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیمهشدگان بیمه سلامت در ۵ صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر،سایر اقشار، ایرانیان و بیمه همگانی خدمات دریافت میکنند، ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش ما در صندوق روستاییان است که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هستند و۲۰ درصد بیمه شدگان نیز در صندوق بیمه همگانی است و این جمعیتی هستند که هیچ گونه حق بیمه ای پرداخت نمی‌کنند و دولت حق بیمه آنها را می دهد.
وی تاکید کرد: در مجموع حق بیمه ۸۳ درصد بیمهشدگان این سازمان را دولت پرداخت میکند که این سازمان برای ارائه خدمات مطلوب نیازمند حمایتهای دولت هست.
وی ادامه داد: بیش از ۳۶۵ هزار نفر و ۱۵ درصد از جمعیت بیمه شدگان درصندوق کارکنان دولت و حدود ۹۵ هزار نفر و ۴ درصد از جمعیت این بیمه در صندوق سایر اقشار هستند که افراد زیر پوشش بهزیستی، طلاب و..‌ را در برمیگیرد.
وی بیمه شدگان صندوق ایرانیان را ۳۴ هزار نفر و در حد یک درصد جمعیت این سازمان برشمرد و افزود: این تعداد بیمه شدگان سالانه مبلغ ۲۶۵ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت می کنند و میتوانند علاوه بر مراکز دولتی از مراکز خصوصی نیز خدمات دریافت کنند.
وی با تاکید بر اینکه تنها ۱۸ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت، حق بیمه پرداخت میکنند، گفت: بیمه سلامت برای ارائه خدمات به جمعیت تحت پوشش خود متکی به کمکهای دولتی است و تداوم خدمات این سازمان مبنی بر حمایت های دولت است.
مدیرکل بیمه سلامت فارس بیماران خاص تحت پوشش این بیمه را ۶ هزار ۵۰۰ نفر برشمرد و عنوان کرد: این سازمان در زمینه تهیه داروی بیماران خاص از جمله بیماری هموفیلی، دیالیزی و بیماران ام اس و ...برای این تعدا بیمار خدمات ارائه می دهد.
لطفی افزود: در استان فارس نزدیک به ۱۲۰۰ پزشک خانواده شهری و ۴۳۲ نفر پزشک خانواده روستایی داریم که در مجموع ۴ هزار موسسه ، مرکز و پزشک طرف قرارداد این سازمان و در حال ارائه خدمت هستند.
او ادامه داد: در سال جاری تفاهم نامه ای با بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات بسته شد به طوری که بیمه سلامت موظف شد تا ۷۰ درصد مطالبات مراکز دولتی را ماهانه پرداخت کند و مابقی پس از جمع آوری اسناد پرداخت شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر سقف پذیرش بیماران در مراکز دولتی و سر درگمی بیماران و کمبود ظرفیت مراکز دولتی در پذیرش بیماران گفت: برای مراکز درمانی بر اساس عملکرد سال گذشته سقف ریالی در پذیرش بیماران تعیین شده تا مراکز درمانی با رعایت این سقف، پذیرش بیماران را مدیریت کنند و بیماری که قصد استفاده از خدمات مراکز خصوصی را دارد باید با تبدبل بیمه خود به بیمه سلامت ایرانیان بخشی از حق بیمه را پرداخت نماید.
وی با اشاره به اینکه حوزه درمان بیشترین هزینه را برای کشور دارد، گفت: بیمارستانها مکلف به پذیرش بیماران سرپایی و اورژانسی هستند و با توجه به اعتباراتی که برای ما تعیین کرده اند، مردم باید از مراجعه به این مراکز در شرایط غیر ضروری خودداری کنند.
وی ادامه داد: بیمه شدگان صندوق هایی که حق بیمه آنها را دولت پرداخت میکند شامل بیمه سلامت روستاییان، عشایر و بیمه همگانی برای دریافت خدمات بیمه ای تنها مجاز به استفاده از مراکز دولتی هستند و این افراد که جمعیت ۸۳ درصد بیمه شدگان را شامل می شوند به منظور دریافت خدمات از مراکز دولتی باید بیمه سلامت ایرانیان شوند و بخشی از حق بیمه سالانه را پرداخت کنند‌.
وی سقف ریالی پذیرش مراکز دولتی و خصوصی فارس در سال جاری را ۶۷۴ میلیارد تومان برشمرد.
او افزود: کل مطالبات امسال تا شهریور ۹۷ پرداخت شده و ۷۰ درصد مطالبات مهر و آبان نیز در بخشهای دولتی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: پرداخت مطالبات بخش خصوصی تامین اعتبار شده و به زودی مطالبات تا پایان شهریورماه امسال به آنها پرداخت می شود.
او در خصوص بدهی سال گذشته این سازمان به مراکز درمانی گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی سال گذشته در بخش دولتی و خصوصی داریم که به زودی با تامین اعتبار انجام شده به آنها پرداخت می شود.
او افزود: ۸۰ درصد مطالبات پزشک خانواده شهری تا شهریورماه پرداخت شده و به زودی تمام مطالبات آنها با تامین اعتبار صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.
مدیر کل بیمه سلامت فارس با اشاره به لغو قرارداد برخی مراکز خصوصی در چند ماه اخیر افزود: اسناد بیمارانی که به این مراکز مراجعه کرده اند با ارائه اسناد خود به سازمان بیمه، سهم بیمه خود را دریافت خواهند کرد.
وی از مردم خواست تا مسائل و مشکلات انتقادات و پیشنهادات خود را با سامانه ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار