در لایحه بودجه ۹۸ پیش‌بینی شد

تکلیف شرکت‌های بیمه در واریز هفتگی سهم مشخصی از بیمه شخص ثالث

تهران (پانا) - در لایحه بودجه سال آینده، شرکت‌های بیمه مکلفند ۳هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را بر اساس پرتفوی هر یک از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه برسانند تا به صورت هفتگی نزد خزانه‌داری کل واریز کنند.

کد مطلب: ۸۸۱۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف شرکت‌های بیمه در واریز هفتگی سهم مشخصی از بیمه شخص ثالث

بر اساس بند الف تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند مبلغ سه هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که بر اساس فروش بیمه(پرتفوی)هر یک از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد، به صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

وجوه واریزی در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس قرار می‌گیرد تا در ردیف‌های مربوط به این دستگاه‌ها در جدول شماره (۷) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر، هزینه شود.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف به نظارت بر اجرای این بند است و وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس مکلفند گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یکبار از نحوه هزینه‌کرد وجوه مذکور به بیمه مرکزی ایران گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار