مدیر دبیرستان نمونه کاشی نیلوفربیرجند: موفقیت دانش آموزان در اولین فستیوال نوآوری جهت

بیرجند(پانا) -مدیر دبیرستان نمونه کاشی نیلو فر ازموفقیت دانش آموزان درفستیوال خبردادو افزود: دانش آموزان این آموزشگاه موفق شدند در اولین فستیوال نوآوری های دانش آموزی جهت رتبه های اول تا سوم این فستیوال را کسب نمایند.

کد مطلب: ۸۸۱۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر دبیرستان نمونه کاشی نیلوفربیرجند: موفقیت دانش آموزان در اولین فستیوال نوآوری جهت

طیبه حمیدی مدیر دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی یکی از رویکردهای مسئولین این آموزشگاه در راستای تعمیق و تثبیت فرایند تعلیم و تربیت در بین دانش آموزان به شمار می رود.


او با اشاره به تشکیل کمیته پژوهش با حضور معلمان و دانش آموزان آموزشگاه، تصریح کرد: بازدید و آشنایی دانش آموزان از پژوهش سراها و پارک های علم و فناوری استان می تواند نقش مؤثر و سازنده ای در شکوفایی استعدادها و ثمر دادن ایده های دانش آموزان در عرصه های مختلف پژوهشی داشته باشد.


مدیر دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر بیرجند، با بیان این که در راستای اقدام پژوهشی معلمان نیز با مراکز تحقیقاتی همچون بنیاد علمی نخبگان خراسان جنوبی تعامل سازنده ای داریم، ادامه داد: در حال حاضر کمیته پژوهشی آموزشگاه متشکل از همکاران و دانش آموزان پژوهنده، در 6 محور مشغول فعالیت هستند.

حمیدی با اشاره به راهیابی 9 دانش آموز این آموزشگاه به مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی استان در سال تحصیلی گذشته، اضافه کرد: دانش آموزان پژوهشگر و با استعداد دبیرستان کاشی نیلوفر موفق به کسب رتبه های اول و دوم چهارمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی خراسان جنوبی شدند.


او با بیان این که همه ساله کلاس های پژوهشی و فوق برنامه این آموزشگاه از 20 آذر ماه به صورت رسمی شکل می گیرد، ابراز داشت: در این کلاس ها، نظر به اهمیت پژوهش و تحقیق، از اساتید راهنما و صاحب نظر در این امر استفاده می شود به طوری که پژوهش های دانش آموزان در دوره اول متوسطه ارزشی در حد پایان نامه را به خود می گیرد.


مدیر دبیرستان کاشی نیلوفر بر پیش قدم و الگو بودن معلمین مدرسه در امر پژوهش و تحقیق تأکید کرد و یاد آور شد: اگر معلمین خود پژوهشگر و محقق باشند، دانش آموزان نیز به تأسی از اساتید و معلمین خود در این مسیر قدم می گذارند که این امر علاوه بر ارتقای کیفیت آموزش و پروش در آموزشگاه زمینه ساز شکوفایی استعداد آینده سازان انقلاب در عرصه های مختلف و ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین می شود.


این مقام مسئول در دبیرستان کاشی نیلوفر از برگزاری مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر آموزشگاه در اسفند ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: تجلیل به موقع از دانش آموزان باعث رشد کیفیت پژوهشی آنان و زمینه ساز علاقمندی سایر دانش آموزان به امر تححقیق و پژوهش می شود.

خبرنگارپانا:محدثه حسامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار