بازدید دانش آموزان دبستان علامه حلی 1 (دوره اول)از گنجینه تنوع زیستی استان خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ دانش آموزان پایه های دوم و پایه سوم دبستان هیأت امنایی پسرانه علامه حلی 1 (دوره اول) از گنجینه تنوع زیستی استان خراسان جنوبی بازدید کردند .

کد مطلب: ۸۸۱۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید دانش آموزان دبستان علامه حلی 1 (دوره اول)از گنجینه تنوع زیستی استان خراسان جنوبی

علیرضا بنی اسدی مدیر دبستان هیأت امنایی پسرانه علامه حلی 1 ( دوره اول) بیرجند گفت : در راستای درس علوم تجربی و به منظور آشنایی با گونه های جانوری و پوشش گیاهی و زیست گاه های جانوران در استان خراسان جنوبی توسط شورای مدرسه بازدیدهایی از گنجینه تنوع زیستی واقع در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت .


او افزود : 52 دانش آموز پایه دوم و 40 دانش آموز پایه سوم آموزشگاه از گنجینه تنوع زیستی استان بازدید کردند و در رابطه با مناطق حفاظت شده ، پناهگاه حیات وحش و مناطق شکار ممنوع در استان و انواع گونه های جانوری اطلاعاتی را کسب نمودند .


او ادامه داد : در این گنجینه زیستگاه های مختلف استان شامل زیستگاه کوهستان مانند منطقه حفاظت شده شاسکوه، زیستگاه تپه ماهور درمیان، زیستگاه دشتی مانند منطقه پیشنهادی حفاظت شده علی حیدر در بشرویه، زیستگاه کویری منطقه حفاظت شده مظفری فردودس، زیستگاه تالابی مانند تالاب کجی نمکزار نهبندان، زیستگاه رودخانه ای رودخانه فرخی قاین ایجاد شده که مورد استقبال دانش آموزان و معلمان آنان قرار گرفت .


سرپرست این بازدید دانش آموزی تصریح کرد : با توجه به مباحثی که در درس علوم تجربی دوره ابتدایی در رابطه با جانوران می باشد بازدید از این گنجینه کمک زیادی به یادگیری دانش آموزان می کند .


بنی اسدی اذعان کرد : حفاظت از تنوع زیستی به معنی توجه به حیات گونه ها و حفاظت از زیستگاه های آنها با توجه به مفهوم توسعه پایدار امری بسیار ضروری است .


اوبا قدردانی از پرسنل تلاشگر محیط زیست استان اظهار داشت : نمایش فیلم محیط بان از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی برای دانش آموزان از دیگر برنامه های روز بازدید بود که مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار