سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان طرقبه شاندیز برگزار شد

طرقبه شاندیز - (پانا) – رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی این رقابت ها و آماده سازی ها ی مسابقات را بهانه ای دانست برای دانش آموزان که بتوانند انس خود را نسبت به سه منشأ نورانی قرآن ،عترت و نماز حفظ کنند.

کد مطلب: ۸۸۱۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان طرقبه شاندیز برگزار شد

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان طرقبه شاندیز با حضور مهدوی خواه رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حرم امام زادگان یاسر و ناصر و دارالقرآن نورالمهدی طرقبه با مشارکت اداره اوقاف شهرستان برگزار شد.

برگزیدگان مسابقات مرحله آموزشگاهی که از میان حدود ۸۰۰۰ نفر به این مرحله راه یافته اند، در گروه پسران و پسران با جمعیت قریب به 800 نفر شرکت کننده از دانش آموزان متوسطه اول و دوم در ده رشته؛ آوایی (قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، مداحی) و پژوهشی (احکام، انشای نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر و مفاهیم) به رقابت پرداختند .

این مسابقات در دوگروه دختران و پسران در روزهای شنبه و دوشنبه اول و سوم دی ماه برگزار شد. از میان این دانش آموزان منتخبین به کارگاه های تخصصی دعوت می شوند و پس از شرکت در این کارگاه ها که توسط دارالقرآن های طرقبه و شاندیز برگزار می شود، با نظر کمیته تخصصی داوران انتخاب و برای شرکت در مرحله استانی به اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی معرفی خواهند شد. دانش آموزان شهرستان طرقبه شاندیز در گروه دو مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان به رقابت خواهند پرداخت .

مهدوی خواه رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع دانش آموزان قرآنی بیان کرد: نگاه مسابقات به صورت رقابت صرف نیست یک فرایند تربیتی است که در آن دانش آموزان می بایستی با علوم و معارف اسلامی آشنا شوند. این اتفاق با برنامه ریزی که همکاران در آموزش و پرورش طرقبه شاندیز داشته اند محقق شده است و دانش آموزان بیشتری در فرایند مسابقات شرکت کرده اند . این رقابت ها و آماده سازی ها بهانه ای است که دانش آموزان بتوانند انس خودشان نسبت به سه منشأ نورانی قرآن ،عترت و نماز حفظ کنند.


در ادامه رضا رفسنجانی ، مدیرآموزش و پرورش طرقبه شاندیز نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه آنچه نیاز اساسی جامعه ماست حاکم شدن فرهنگ قرآن در زندگی است گفت: جامعه ما به حاکمیت و فرهنگ قرآن امروز، دیروز و فردا نیازمند بوده و هست؛ پرده‌های تاریک فتنه و گرفتاری‌هایی که دشمنان برای انحراف انسان ایجاد می‌کنند به برکت قرآن کنترل و هدایت می‌شود به همین جهت به ما گفته‌اند نوجوانی که از دوران نوجوانی با قرآن آشنایی پیدا می‌کند سلول‌های وجود او با قرآن مأنوس می‌شود و از تیررس وسوسه‌ها و خناسان در دوران حیات و زندگی محفوظ می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز یکی از مهم ترین رویدادها در این شهرستان بوده و هست بیان کرد: این رویداد نقطه تحولی در ارتقای معرفتی جامعه دانش‌آموزی خواهد بود. وی ذکر کرد: همه شرکت کنندگان این آزمون، پیروز و برنده میدان هستند زیرا که در عرصه مهم فراگیری کلام وحی گام نهاده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار