بصیرت و آگاهی همراه با تفکر است

کلات (پانا) - با حضور مدیر آموزش و پرورش کلات و معاون پرورشی و تربیت بدنی ، به مناسبت فرا رسیدن ایام 9 دی ، جلسه گفتمان دینی ،سیاسی و اجتماعی در آموزشگاه اما رضا(ع) زاوین برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۱۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بصیرت  و آگاهی همراه با تفکر است

داریوش پایسته، مدیر آموزش و پرورش کلات در این جلسه بصیرت و آگاهی را همراه با تفکر دانست و تشریح کرد: بین انسانها چه از لحاظ نژاد، رنگ و دین در پیشگاه خداوند هیچ تفاوت و فرقی وجود ندارد، مگر در زمینه آگاهی، تقوا و بصیرت همراه با تفکر، اگر آگاهی و دانشی را که داریم، با تفکر و پژوهش جلو نبریم قطعا به بصیرت نخواهیم رسید.

وی افزود: چون ما انسان‌ها قدرت تفکر داریم، پس می توانیم دامنه ای از دانش را در خود بگنجانیم و با بصیرت، از فعلی که در حال انجام شدن است، به بهترین شکل از آن بهره ببریم .

همه باید در اعمالمان تفکر کنیم، بدترین نوع افراد در جامعه کسانی هستند که در اوج ندانستن ادعا کنند همه چیز را می دانند.

پایسته افزود: ما در آموزش و پرورش به دنبال آگاهی بخشی ،همراه با تفکر هستیم و در این راه برنامه های خاصی را تعریف و تدوین کرده و بر اساس آن ،در اولین گام وجود برنامه و تدوین عملیات راهبردی را لازم دانسته و به اجرا در آوردیم .
چرا که یک انسان متفکر و بصیر با شعار آگاهی بخشی و آگاهی یابی حرکت می کند و برای ادامه زندگی نیازمند برنامه است .و می داند بدون برنامه گام برداشتن ،هیچ هدفی به سرانجام نخواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش در جمع معلمان و دانش آموزان آموزشگاه امام رضا(ع) زاوینچهار شاخص مهم 《عرف ، اخلاق ، ایدئولوژی و قواعد و قوانین اجتماعی 》 را برای شناخت فکر ها و جداسازی درست و غلط ها لازم و ضروری دانست و بیان کرد: عرف و اخلاق در تمام جوامع بشری از هر (دین و آیین) جدایی ناپذیر نیستند ، و ما ارزشها و حقایقی را که به عنوان دین آن را پذیرفته ایم در چارچوب قواعد و قوانین آن را به رسمیت می شناسیم .

از خصوصیات مهم انسانهای بصیر رعایت همه ی این چارچوب هاست و باید در رعایت حقوق اجتماعی دیگران آن را بکار گیرد.

پایسته ضمن تشریح سه شعار مهم آموزش و پرورش کلات جدیت در آموزش رفع محدودیت نتایج طلایی افزود: امسال همه ی برنامه های آموزشی ما حول محور جدیت در آموزش است .
فرزندان خطه ی زرنهان کلات با حذف محدودیت ها توانستند نام کلات را در استان و کشور مطرح کنند، که نمونه آن کسب رتبه برتر #پژوهش توسط سه دانش آموز ابتدایی، طاها ارجمند، امیر مهدی رضا پور و ابوالفضل اردلان بود که به آن نتایج طلایی می گوییم.

وی افزود: برای رفع محدودیت باید قفل های ذهن را باز کنیم و خود را بسنده به اهداف خرد نکنیم .

اگر بخواهیم آزادانه و با بصیرت فکر کنیم ابتدا باید به خودشناسی برسیم و به شایستگی های خود ایمان داشته باشیم چرا که اصول آزاده زیستن خودکفا بودن و ایمان به باورهایمان است . ما توانستیم از عمق محرومیت ،محدودیت ها را کنار بگذاریم و راهی که در پیش گرفتیم را با موفقیت به سر انجام برسانیم .

در پایان مراسم نیز جلسه ی پرسش و پاسخ برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار