مدیر مالی و ذیحساب شرکت ملی گاز ایران:

بیش از ۹۵ درصد تعهدهای شرکت ملی گاز به آموزش و پرورش پرداخت شده است

تهران (پانا) - به گفته مدیر مالی و ذیحساب شرکت ملی گاز ایران، بیش از ۹۵ درصد از تعهدهای این شرکت به وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های ۹۴ تا پایان آذر ۹۷ انجام شده است و مبلغ ۱۱۶۴ میلیارد تومان به این وزارتخانه برای نوسازی و تجهیز مدارس به سامانه‌های گرمایشی پرداخت شده است.

کد مطلب: ۸۸۱۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۹۵ درصد تعهدهای شرکت ملی گاز به آموزش و پرورش پرداخت شده است

به گزارش شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمدحسین حسینی، در این باره گفت: مطابق با قوانین، شرکت ملی گاز ایران باید از محل وصول عوارض گازرسانی، ۲۰ درصد از این عوارض را به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کشور پرداخت کند که تاکنون به‌طور کامل به تعهدهای خود عمل کرده است.

وی افزود: طی سال‌های ۹۴ تاکنون از مجموع ۱۲۳۰ میلیارد تومان سهم عوارض مدارس، مبلغ ۱۱۶۴ میلیارد تومان که معادل بیش از ۹۵ درصد تعهدهاست به وزارت آموزش و پروش پرداخت شده است.

مدیر مالی و ذیحساب شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که ۵ درصد باقی‌مانده نیز عمدتا به دلیل پرداخت‌نشدن برخی مطالبات شرکت توسط مشترکان عمده است، تصریح کرد: این مبالغ و مطالبات که به‌طور معمول در هر سال مالی وجود داشته است، به سال آینده موکول می‌شود که مبلغ یادشده نیز پس از وصول مطالبات، به سرعت پرداخت خواهد شد.

حسینی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون نیز در مجموع، مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده که ۱۸۶ میلیارد آن مربوط به امسال و باقی‌مانده آن، بدهی پارسال بوده که امسال تسویه می‌شود.

وی گفت: موضوع کمک به آموزش و پرورش و توسعه و تعالی این سازمان که تربیت‌کننده نسل آینده است، از اولویت‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران بوده و بر همین مبنا، با اتخاذ رویکردهای مالی مناسب، این شرکت به تمام تعهدات خود مطابق قانون عمل کرده است.

مدیر مالی و ذیحساب شرکت ملی گاز ایران با ابراز تاسف از حادثه آتش‌سوزی کلاس درس در زاهدان و جان باختن تعدادی از فرزندان عزیز این مرز و بوم، تصریح کرد: امیدواریم که وزارت آموزش و پرورش با بهره‌گیری از این منابع مالی و سایر منابع برنامه‌ریزی شده، بتواند زمینه تحصیل، تعلیم و تعلم بی‌دغدغه فرزندان ایران را بیش از گذشته فراهم آورد و در عین حال، ضمن رفع زمینه‌های خطر و ارائه آموزه‌های لازم به دانش‌آموزان، زمینه اعتلای فرهنگ استفاده صحیح، ایمن و بهینه از منابع و تجهیزات و وسایل نفتی و گازی و ... را ایجاد کند تا در آینده، دیگر شاهد بروز این حوادث نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار