مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل: 18 درصد ازدانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در همایش کارشناسان، موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی با بیان اینکه از 244 هزار نفر دانش آموز استان 43 هزارو 517 نفر دانش آموز درمدارس غیر دولتی تحصیل می کنند، گفت: این تعداد 18 درصد از دانش آموزان استان را شامل می شود.

کد مطلب: ۸۸۱۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل: 18 درصد ازدانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند

احمد ناصری با عنوان اینکه توسعه بخش غیر دولتی یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: یک پنجم از آموزش و پرورش استان را بخش غیر دولتی تشکیل می دهد.

او در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در تمامی حوزه ها رشد قابل توجهی داشته است، به توفیقات سه سال اخیر آموزش و پرورش اشاره کرد و عنوان نمود: در سال 96 آموزش و پرورش استان در بین ادارات کل آموزش و پرورش کشور بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی رتبه دوم و نیز در بین دستگاه هایی که ماهیت اجتماعی و فرهنگی دارند رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان به رتبه های برتر استانی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، رعایت حقوق شهروندی، ارائه خدمات استقرار دولت الکترونیک ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: آموزش و پرروش استان همچنین در فعالیت های پرورشی و فرهنگی مقام اول کشور، فعالیت های حوزه سوادآموزی رتبه عالی کشور و قابل تقدیر و در اسکان نوروزی و تابستانی فرهنگیان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

ناصری با عنوان اینکه مدیران مدارس بایستی از مسایل شکلی خارج شوند تصریح کرد: مدیران مدارس بعنوان رهبران آموزشی و تربیتی باید درصدد ارتقا کیفیت فرآیند های آموزشی و پرورشی مدارس باشند.

او با عنوان اینکه آموزش و پرروش با دو عامل 1- منابع مالی و انسانی و 2- روابط انسانی می تواند به اوج برسد، خاطر نشان ساخت: آموزش، بازآموزی و ارتقا سطح مهارت علمی و دانش معلمان باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به ارتباط تنگاتنگ با انجمن اولیا و مربیان تاکید کرد و گفت: بایستی بیلان کار مدارس در خصوص فعالیت های آموزشی و پرورشی برای اولیا دانش آموزان ارائه شود چرا که ثمره مثبت تعامل با خانواده ها عاید مدارس خواهد شد.

او با تاکید به اهمیت شورای دبیران مدرسه و با اشاره به تفویض اختیار به مدارس و ایجاد اعتماد به نفس در مدیران گفت: در هر یک از برنامه های استانی که در مدارس برگزار می شود، مدیران مدارس مسئولیت مراسم را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر مدارس بتوانند 3 فاکتور منابع انسانی، منابع مالی و محتوا را با اتکا به خود تامین کنند بدون شک از وابستگی به رده های ستادی کاسته خواهد شد.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش با عنوان اینکه تنبیه بدنی همچنان خط قرمز برای نظام تعلیم و تربیت است، گفت: تمرکز فعالیت های آموزشی، پرورشی و ورزشی در داخل مدرسه بعنوان کانون فعالیت ها منجر به تحقق سیاست مدرسه محوری خواهد شد و در این صورت برنامه های آموزش و پرورش موفق خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر محتوای آموزشی و تربیتی رسمی و ابلاغی اشاره کرد و گفت: از برگزاری آزمون های موسسات مختلف و معرفی کتاب های کمک درسی به دانش آموزان که برنامه ریزی آموزشی و پرورشی را دچار چالش می کند، اجتناب شود.

ناصری با تاکید بر اینکه تفاهم نامه های منعقد شده بین مدیران و معلمان باید کیفی باشد، تصریح کرد: برای بالابردن میانگین نمرات مدارس نباید به سمت و سوی نمره های غیر واقعی برویم چراکه در این صورت آموزش و پرورشی بی محتوا خواهیم داشت .

اوهمچنین برای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس به شناسایی دانش آموزانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند، تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از مدیران مدارس غیر دولتی خواست تا نکات ایمنی اعم از سیستم های گرمایشی، اتصالات برقی، سرویس مدارس و ...را مورد توجه ویژه قرار دهند تا از تبعات منفی آن جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار