نورگل یشیلچای بازیگر ترک فیلم جن زیبا از زیبایی رازآلود حجاب می‌گوید

تهران (پانا) - نورگل یشیلچای بازیگر ترک فیلم ایرانی »جن زیبا« حضور محجبه خود در یک فیلم را نوعی زیبایی رازآلود توصیف کرد.

کد مطلب: ۸۸۱۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نورگل یشیلچای بازیگر ترک فیلم جن زیبا از زیبایی رازآلود حجاب می‌گوید

نورگل یشیلچای هنرپیشه معروف ترکیه‌ای که در فیلم ایرانی جن زیبا بازی کرده است متولد 26 مارس 1976 در ترکیه است. این هنرپیشه از سلبریتی‌های معروف ترکیه‌ای است. او فارغ التحصیل لیسانس کنسرواسیون دولتی از دانشگاه آنادولو در رشته تئاتر است، او در شهر افیون قره حصار ترکیه به دنیا آمد و در شهر ازمیر بزرگ شد.

این هنرپیشه ترکیه‌ای در کشور خودش در سریال های مطرحی مانند گوزل و عشق و جزا بازی کرده است .

او که از سلبریتی‌های معروف ترکیه‌ای است فارغ التحصیل لیسانس کنسرواسیون دولتی از دانشگاه آنادولو در رشته تئاتر است، او در شهر افیون قره حصار ترکیه به دنیا آمد و در شهر ازمیر بزرگ شده است.

وی اولین کار هنری خود را در نمایشنامه هملت و اتوبوسی به نام هوس در سال 2001 شروع کرد که تا اندازه زیادی در زندگی هنری او نقش داشت او همچنین تجربه تئاتر خیابانی را نیز دارد.

نورگل یشیلچایاولین بار در سال 1998 با فیلم همه چیز زیبا می‌شود( Herşey Çok Güzel Olacak )در نقش یک پرستار وارد سینما شد و سپس با مجموعه کلثوم ( Gülsüm) در همان سال تجربه حضور در تلویزیون را بدست آورد.

او شهرت خود را بیشتر برای بازی در سریال های عشق و جزا (Aşk ve Ceza) و سریال سلطان (Sultan) و سریال گوزل (paramparca) بدست آورد.

وی در جدید ترین سریال خود در سال ۲۰۱۷ در سریال (حریم سلطان)در نقش کوشم سلطان در فصل دوم به جای برن سات در نقش میانسالی ماه پیکر بازی کرده است.

نورگل یشیلچای یکی از پر افتخارترین بازیگران زن کشور ترکیه است. مهمترین جایزه وی در سال ۲۰۰۸ جایزه بهترین بازیگر زن ترکیه برای بازی در فیلم Vicdanاست.

نورگل یشیلچای در سال 2004 با جم اوزر (Cem Ozer) بازیگر شناخته شده ترکیه ازدواج کرد، اما این زندگی شش سال بیشتر دوام نیاورد و در نهایت در سال 2010 از یکدیگر طلاق گرفتند.

حاصل این ازدواج یک فرزند پسر بنام عثمان است، پسرش در 22 می 2005 بدنیا آمد که هم اکنون به همراه مادرش زندگی میکند.

یشیلچای برای بازی در فیلم جن زیبا به کارگردانی بایرام فضلی‌ نژاد و به تهیه‌ کنندگی مهرداد فرید راهی ایران شد. او در این فیلم همبازی فرهاد اصلانی و پرویز پرستویی شده است. او پنج هفته در ایران اقامت داشت و هرچند حضور او در فیلم جن زیبا با موافقت وزارت ارشاد انجام گرفته بود اما با حاشیه‌هایی همراه بود.

نورگل یشیلچای که نقش زنی لال را بازی می کند و نقش مقابل فرهاد اصلانی است وقتی مورد پرسش رسانه‌های ترکیه‌ای درباره حجاب قرار گرفت گفت: این یک زیبایی راز آلود همراه با معنویت است که برای من تجربه خاصی بود.

او درباره تجربه زندگی کوتاهی که در ایران داشت گفت: مردمان خاصی هستند آنها به خارجی‌ها لبخند می‌زنند. من را به خوبی می‌شناختند، کمک می‌کردند و از اینکه به کشورشان رفتم خوشحال بودند. جالب است بدانید ایرانی‌ها زبان ترکی را هم بلد هستند. هرچه دارند به شما تعارف می‌کنند و مهمان را خیلی دوست دارند.

قرار بود مراسم فرش قرمز فیلم جن زیبا روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر در تهران و تبریز با حضور نورگل یشیل چای بازیگر ترکیه‌ای «جن زیبا» برگزار شود که روز گذشته فرید اعلام کرد به دلیل صادر نشدن مجوزهای لازم این افتتاحیه به تاخیر افتاده است.

فیلم جن زیبا دو سرمایه گذار ایرانی و ترکیه‌ای دارد و قرار است در چند کشور به صورت هم‌زمان اکران شود. مهراد فرید تهیه کننده و کارگردان این فیلم درباره اکران فیلمش در ایران گفت: بدون استثناء روزی نیست که از کشور‌های عرب و آسیای میانه در فضای مجازی پیغام دریافت نکنم که چرا نمایش این فیلم را آغاز نمی کنید؟ مردم کشور‌های منطقه بازیگر بین المللی جن زیبا را دوست دارند و کار‌های او را دنبال می‌کنند؛ دیدن چهره محجبه نورگل یشیلچای برای آن‌ها جالب و دیدنی است. ضمن اینکه خود ایشان در مصاحبه‌هایی که در کشورش انجام داده از حجاب به عنوان زیبایی رازآلود و معنوی یاد کرده و کلا دید مثبتی به آن نشان داده است.

قرار است این فیلم به صورت همزمان در کشور‌های لبنان، جمهوری آذربایجان و ترکیه اکران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار