وزیر علوم: تولید و کاربردی‌شدن فناوری رویکرد اصلی وزارت علوم است

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت تولید فناوری و دانش و استفاده از آن در جامعه و ثروت‌آفرینی رویکرد اصلی وزارت علوم است.

کد مطلب: ۸۸۱۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم: تولید و کاربردی‌شدن فناوری رویکرد اصلی وزارت علوم است

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران درباره لزوم توجه به این نمایشگاه گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار رویداد مهمی است که سال‌ها با جدیت دنبال شده و امسال نیز در نوزدهمین سال خود با کیفیت بهتری در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه گاهی موقعیت زمانی، ارزش و اعتبار و اهمیت برخی فعالیت‌ها را دقیق‌تر نشان می‌دهد، افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی ظرفیت‌های بسیار مناسبی را در تولیدات علمی دارند به طوری که اکنون کشور ما رتبه ۱۶ تولید علم را در جهان دارد و سال گذشته نیز از نظر رشد تولیدات علمی، رتبه اول را کسب کرده است.

غلامی با اعلام اینکه اکنون به همت استادان و دانشجویان کشور در برخی رشته‌ها از جمله نانو تکنولوژی، رتبه‌های زیر ۱۰ جهان را داریم، ادامه داد: امروزه اساتید و مراکز تحقیقاتی یک ظرفیت بزرگ علمی را در کشور شکل دادند که امیدواریم این ظرفیت تقویت شود.

وزیر علوم درباره رویکرد وزارت علوم در حوزه حمایت از فعالیت‌های علمی، بیان کرد: اکنون تولید فناوری و دانش، استفاده از آن در جامعه و ثروت‌آفرینی رویکرد اصلی وزارت علوم است.

وی گفت: به منظور حمایت از فعالیت‌های علمی، ۴۳ پارک علم و فناوری و مراکز رشد در دانشگاه‌های کشور شکل گرفت.

وزیر علوم با بیان اینکه وزارت علوم در راستای تبدیل دانش به فناوری و کاربردی کردن دستاوردهای علمی، حمایت مالی خود را از حوزه پژوهش به سمت نیروهای جوان علمی هدایت کرده است، تاکید کرد: لازم است تا همه دستگاه‌هایی که منابع پژوهشی را در اختیار دارند، بیش از پیش از حرکت ملی تولید علم در کشور حمایت کنند.

غلامی در رابطه با صندوق‌های حمایت از فعالیت‌های پژوهشی گفت: از جمله این صندوق‌ها، صندوق نوآوری و شکوفایی است که این صندوق می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر داشته باشند که بر همین اساس شرکت‌ها می‌توانند اطلاعاتی را از وزارت علوم دریافت کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های علمی کشور، گفت: اکنون اساتید، جوانان و مجموعه‌های علمی ظرفیت‌های بالایی را در کشور ایجاد کرده‌اند که امیدواریم این جمعی که اکنون در حوزه علمی و پژوهشی شکل گرفته، بتواند در آینده پیش رو، زایش و گسترش بیشتری داشته باشد. امروزه لازم است تا همه تولیدکنندگان داخلی به مجموعه‌های فکری کشور اطمینان کنند زیرا در آینده‌ای نزدیک شاهد همکاری‌های بیشتر از سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف خواهند بود.

وی گفت: امیدواریم حرکت‌های علمی کشور روز به روز در راستای هم‌افزایی بین مراکز علمی و بخش‌های مختلف جامعه افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار