آخرین وضع لایحه مشارکت‌های اجتماعی به روایت ابتکار

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد که لایحه مشارکت‌های اجتماعی در دولت مراحل نهایی خود را می‌گذراند و این لایحه اجازه شبکه‌سازی به سازمان‌های مردم نهاد را می‌دهد.

کد مطلب: ۸۸۱۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضع لایحه مشارکت‌های اجتماعی به روایت ابتکار

معصومه ابتکار صبح امروز در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی تشکل‌های اجتماعی و آیین پاسداشت خدمات شهیندخت مولاوردی معاون سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: شکل‌گیری سازمان‌های مردم نهاد از دوره اصلاحات آغاز شد و اکنون در تلاش هستیم این نهادها را حمایت کنیم تا در حوزه زنان و خانواده، محیط زیست و مسائل اجتماعی و نقش سازمان‌ها و توان‌افزایی آنها اقدام شود اما موضوع مدیریت غیردولتی بسیار مهم است و باید از سازوکار و شیوه‌های این مدیریت در سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد تا بتوانند مشارکت عمومی مردم را جلب کنند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در اوضاع فعلی که جنگ اقتصادی و روانی که ناجوانمردانه به کشور تحمیل شده است، باید از سازمان‌های مردم نهاد و نقش‌آفرینی بیشتر آنها استفاده کرد.

وی در ادامه سخنان خود به خدمات شهیندخت مولاوردی، دستیار سابق رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی اشاره کردو گفت: مسیر حرکت و توسعه‌ای که شهیندخت مولاوردی به عنوان راهبرد و دستاورد ویژه در حوزه زنان و خانواده آغاز کرده است را ما ادامه می‌دهیم و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ها را ادامه می‌دهیم تا آسیب‌های حوزه زنان و خانواده کاهش یابد.

ابتکار تصریح کرد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان تبعاتی هم داشت زیرا به صورت سختگیرانه از این قانون استفاده شد؛ در پی اجرای این قانون از خدمات افراد توانمند محروم شدیم که نمونه آن مولاوردی است. مولاوردی برای کشور سرمایه است و معتقدیم قانون باید اجرا شود اما انتظار داریم اصلاحیه‌ای داشته باشد زیرا می‌تواند به نوعی به کشور آسیب وارد کند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بخش عمده کارهای مولاوردی در معاونت ادامه دارد و بیشترین توجه به دستاوردهای وی را خواهیم داشت و از صفر شروع نکرده‌ایم اگرچه برخی مدیران این اقدامات را از صفر شروع می‌کنند و این جای تأسف دارد چون ما در مسیر توسعه هستیم این مساله گرفتاری ایجاد می‌کند اما ما مسیر و راه مولاوردی را ادامه می‌دهیم تا به رشد و توسعه در حوزه زنان و خانواده برسیم. امیدواریم با همکاری همه بتوانیم این مسیر را به خوبی ادامه دهیم زیرا رویکرد تلاش‌های ما توسعه در این حوزه است.

وی با تبریک انتصاب محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران اظهار کرد: در تهران مشکلات زیادی وجود دارد؛ ازجمله اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی در اطراف تهران با معضلات بیکاری و اعتیاد شکل گرفته است که امیدواریم استاندار تهران بتواند در راستای کاهش این مشکلات تلاش کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار