فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد؛

کشف ۱۵ میلیاردی کالای قاچاق در ماکو

ارومیه (پانا)- فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در محور "ماکو- تهران"، خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۱۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۱۵ میلیاردی کالای قاچاق در ماکو

سردار مسعود خرم نیا در خصوص جزییات کشف این کالای قاچاق اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق توسط یک دستگاه تریلی ترانزیت از طریق گمرک بازرگان- ماکو، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز این فرماندهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از تریلی توقیفی، ۲۹۰ کیلو گرم ماده شیمیایی استیل کلراید که دارای مصارف متعدد آزمایشگاهی و صنعتی بوده و جزو مواد شیمیایی تحت کنترل است، کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: در این راستا یک دستگاه تریلی توقیف و ۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد.

سردار خرم نیا در ادامه گفت: همچنین با هوشیاری ماموران این هنگ مرزی یک محموله سوخت قاچاق که به طور ماهرانه ای در میان بار سیب یک دستگاه کامیون عراقی جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان این محوله سوخت قاچاق را که حاوی هفت هزار لیتر نفت سفید بود را از داخل این کامیون کشف کردند افزود: آنها قصد داشتند گالن‌های نفت سفید را با جاسازی در میان جعبه میوه از کشور خارج کنند اما با هوشیاری ماموران هنگ مرزی ناکام ماندند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در بازرسی از این کامیون ۳۵۰ گالن نفت سفید کشف و ضمن توقیف کامیون عراقی، یک نفر دستگیر و ۲ نفر نیز تحت تعقیب قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار