آئین بزرگداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی آذربایجان شرقی برگزار شد

معاون سوادآموزی آذربایجان شرقی: مفهوم سوادآموزی علاوه بر خواندن و نوشتن بر توسعه مهارت ها استوار است

تبریز ( پانا ) - آئین بزرگداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی با حضور مسئولین ارشد استان آذربایجان شرقی صبح امروز دوشنبه 3 دی ماه در تالار فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۱۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آئین بزرگداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی آذربایجان شرقی برگزار شد

محمد حسین اشرفی گفت: « امروز در استان با تلاش جمعی عزیزان در حوزه سواد آموزی درصد بی سوادی از 62 درصد اوایل انقلاب به 15 درصد کاهش داشته است. »

معاون سواد آموزی استان با اذعان به این مطلب که همه سوادهای کنونی با سواد خواندن و نوشتن مفهوم پیدا میکند و این اهمیت و جایگاه مجموعه را نشان می دهد، افزود: « رویکرد مجموعه در حوزه سوادآموزی علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن بر توسعه مهارت ها استوار است. »

وی اشاره ای به سرشماری سال 1355 داشته که درصد باسوادی کشور 47.5 درصد و برای استان آذربایجان شرقی 37.6 درصد بوده و افزود: « بر اساس سرشماری سال 1395 میزان باسوادی کشور 40 درصد نسبت به سال 1355 رشد کرده که در استان میزان رشد 47 درصد بوده است.»

اشرفی میزان رشد نیم درصدی را بین سال های 89 تا 90 عنوان کرد و اضافه کرد: « میزان رشد 2.5 درصدی را در سال های 90 تا 95 شاهد بوده ایم. »

به گفته ی معاون سوادآموزی استان آذربایجان شرقی بر اساس سرشماری سال 95 در گروه سنی 6 سال و بالاتر میزان باسوادی 87 درصد در کشور و 84.2 درصد در استان اعلام شده است.

وی تاکید کرد: « ریشه کنی بی سوادی مقدمه تحول بنیادین آموزش و پرورش است و نیاز به مشارکت تمامی نهادهای ذی ربط دارد. »

اشرفی جمعیت هدف نهضت سوادآموزی کشور را گروه سنی 10 الی 49 سال اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار