مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران: نبود فرهنگ‌سازی در صداوسیما یکی از دلایل بیسوادی است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران نبود فرهنگ‌سازی در صداوسیما را یکی از دلایل بی‌سوادی دانست و تاکید کرد صداوسیما ساعات زیادی را برای موسسات آموزشی صرف می‌کند.

کد مطلب: ۸۸۱۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران: نبود فرهنگ‌سازی در صداوسیما یکی از دلایل بیسوادی است

عبدالرضا فولادوند در همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی که صبح امروز در تالار فرهنگ برگزار شد، گفت: «دی‌ماه سالروز تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی و حرکت علمی امام راحل است که در بدو پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و از ابتدا به دنبال آموزش خواندن و نوشتن بودند.»

او ادامه داد: «پیامبر اسلام(ص) در جنگ بدر به مباحث سوادآموزی توجه ویژه و اهتمام داشتند که امام(ره) نیز در اولین سال پیروزی آن را رقم زدند.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «امروزه سازمان نهضت سوادآموزی تنه به تنه کشورهای دنیا در راستای آموزش‌های مهارتی و سبک زندگی می‌زند و مراکز یادگیری محلی را شکل داده است.»

فولادوند افزود: «حوزه سوادآموزی توانسته مقامات بالایی را کسب کند که نشانه کیفیت بالای برنامه‌های سوادآموزی است.»

او گفت: «مشکلات زیادی در حوزه سوادآموزی در شهر تهران وجود دارد. طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۲۵۰ هزار بیسواد داریم؛ ۹۰ هزار بیسواد در شهر تهران و ۱۶۰ هزار نفر بیسواد در شهرستان‌های استان تهران.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «مبارزه با بیسوادی و توسعه سواد یک کار بزرگی است که اراده ملی و عزم انقلابی را می‌طلبد، انقلاب اسلامی ۴۰ سال است به پیروزی رسیده است و باید وضع سوادآموزی را به اتمام برسانیم. در حوزه آموزش و پرورش باید در حوزه انسداد بیسوادی برنامه‌ریزی شود و برای مقابله با بیسوادی باید این فعالیت را اجرایی کنیم که در دوره ابتدایی کارهایی در حال انجام است.»

فولادوند گفت: «نبود فرهنگ‌سازی در صدا و سیما یکی از دلایل بیسوادی است، با اینکه ساعات زیادی را برای موسسات آموزشی صرف می‌کند. موضوع انسداد بیسوادی از طریق نهادها و مراکز باید دنبال شود که اکنون آموزش و پرورش برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل اقدامات خوبی را انجام داده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار