تأکید مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بر گسترش فعالیت های مهارت آموزی در مدارس

رشت(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: برای عبور از مرحله کشاورزی صِرف در استان و مهارت افزایی بیشتر دانش آموزان باید آموزش های فنی و حرفه ای در مدارس ارتقا یابد.

کد مطلب: ۸۸۱۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تأکید مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بر گسترش فعالیت های مهارت آموزی در مدارس

نادر جهان آرای در دیدار مدیرکل فنی و حرفه ای استان با وی گفت: گیلان به عنوان قطب کشاورزی برای بهره وری بیشتر از مواهب طبیعی ضروری است بخش صنعت و خدمات دوشادوش کشاورزی گسترش یابد. وی با اشاره به لزوم همکاری های دو جانبه گفت: مجموعه هنرستان ها و دانش آموزان مستعد آن با همکاری های بیشتر فنی و حرفه ای و استفاده از امکانات این سازمان می توانند زمینه کسب مهارت های شغلی را در خود تقویت کنند. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد: با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و عقد تفاهمنامه راهبردی بین آموزش و پرورش و اداره کل فنی و حرفه ای بتوانیم فقر مهارتی دانش آموزان را جبران کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گیلان هم در این دیدار با اشاره به قابلیت های گردشگری استان خاطرنشان کرد: گسترش رشته های تحصیلی هتلداری، ورزشی و پزشکی با استقبال خانواده ها زمینه ساز اشتغال پایدار را فراهم می کند. حسینی افزود: برگزاری المپیادهای مهارتی مانند: جشنواره های خوارزمی، جابربن حیان و لیگ علمی در ترمیم ذایقه خانواده ها در اشتغالزایی موثر است.

در راستای همکاری بیشتر بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای کشور طرح ایران مهارت ویژه دوره اول متوسطه در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار