محمود قدیری : شناسایی و ایمن سازی ساختمان های شهر تهران در دستور کار آتش نشانی قرار گرفت

تهران (پانا) - معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران گفت: با اجرای طرح نظام بازرسی ایمنی ساختمان شناسایی و ایمن سازی ساختمان های شهر تهران با روش جدید مبتنی بر ساختار نظام مند علمی و نتیجه محور در دستور سازمان آتش نشانی قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۸۱۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
محمود قدیری : شناسایی و ایمن سازی ساختمان های شهر تهران در دستور کار آتش نشانی قرار گرفت

مهندس قدیری معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این مطلب و با اشاره به این که در چارچوب اجرای ماده یک مصوبه توسعه و بهبود خدمات شهری که به تصویب شورای شهر رسیده است، طرح نظام بازرسی ایمنی از مهر ماه گذشته در آتش نشانی تهران عملیاتی شده است، گفت:440 نفر از آتش نشانان با پشت سرهم گذاشتن آزمون و دوره های آموزشی مختلف به عنوان کارشناسان اجرایی این طرح انتخاب شده اند که همه روزه در گروه های حداقل دو نفره با ابلاغیه های مناطق هشت گانه آتش نشانی به ساختمان های مورد نظر اعزام می شوند.
او تاکید کرد: بیش از 21 هزار ساختمان نا ایمن در سطح شهر تهران شناسایی و بر اساس 3 اولویت دستبه بندی شده اند.
به گفته قدیری هم اکنون ساختمان هایی که در اولویت قرار دارند، مورد بازدید کارشناسان قرار می گیرند.
کارشناسان اعزامی بر اساس چک لیست تهیه شده برای هر ساختمان ناایمن دستور العمل ایمنی ارسال می کنند.
وی با تشریح روند بازرسی ساختمان های ناایمن گفت: در ابتدا توسط کارشناسان دستورالعمل بهره برداری تهیه شده و یک فرصت 60 روزه برای رفع نا ایمنی به مالک ساختمان داده می شود، بعد از مدت تعیین شده در صورت ایمن سازی دستور العمل نهایی ساختمان صادر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حدود 93 درصد حریق ها در ساختمان های زیر 6 طبقه رخ می دهد، گفت: پیش از این ساختمان های زیر 6 طبقه مشمول دستور العمل شهرداری نمی شدند اما با توجه به فراوانی حوادث و نیز تراکم جمعیتی بالا، طبق مصوبه شورای شهر این ساختمان ها نیز زیر چتر بازرسی های ایمنی قرار گرفته اند.
قدیری گفت: هم اکنون تمام ساختمان ها با هر میزان مساحت و طبقه مشمول دستور العمل ایمنی آتش نشانی هستند.
وی افزود: نظام بازرسی تعطیل بردار نیست و شهروندان اگر مواردی از ناایمنی در ساختمان ها را مشاهده کردند، می توانند به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع بدهند.
معاون پیشگیری آتش نشانی تهران با اشاره به این که آتش نشانی به عنوان چشم ایمنی شهر به صورت خود جوش در حال اجرای طرح نظام بازرسی است، گفت: هماهنگی تمام دستگاه ها و سازمان های ذیربط بویژه مراجع قضایی برای اجرای این طرح امری ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار