رئیس اداره سواد آموزی شهرستان ابهر: شاخص باسوادی در شهرستان ابهر بالا تر از نرم کشوری است

زنجان (پانا) - رئیس اداره سواد آموزی شهرستان ابهرنرخ باسوادی این شهرستان را بالاتر از نرم کشوری اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۸۱۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره سواد آموزی شهرستان ابهر: شاخص باسوادی در شهرستان ابهر بالا تر از نرم کشوری است

سعید امیرلو رئیس اداره سواد آموزی شهرستان ابهر در جلسه ستاد دهه فجر که با حضور کریم مسگر جماعت سرپرست آموزش و پرورش ابهر برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته سواد آموزی گزارشی از فعالیت های این اداره را ارائه نمود.

وی با قدردانی از تعامل ،همکاری و حمایت های مسئولان آموزش و پرورش و تشکر از تلاش‌های آموزشیاران و سوادآموزان اظهار کرد: «موفقیت های حوزه سواد آموزی در شهرستان ابهر حاصل تلاش مجموعه نیروهای اموزش و پرورش بوده است به ویژه در زمینه انسداد مبادی بی سوادی که آموزش و پرورش ابهر با رویکرد عدالت آموزشی و با پوشش صد درصدی دانش آموزان اجازه افزوده شدن افراد جدید به آمار بی سوادان را نداده است».

امیر لو با اشاره به تعاریف جدیدی که از افراد با سواد ارائه می شود، گفت: «یکی از مهمترین وظایف ما در وضعیت کنونی توانمندسازی اولیای کم سواد و سواد آموزان با استفاده از مراکز یادگیری محلی است».

وی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه یافتگی کشورها را علاوه بر سطح بهداشت و رفاه عمومی، آموزش همگانی و سطح سواد افراد جامعه برشمرد و بر ضرورت آموزش مهارتهای زندگی در کنار ارتقای سطح سواد تاکید کرد.

رئیس اداره سواد آموزی شهرستان ابهر با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاریها در جامعه به عزمی همگانی نیاز است یکی از مهمترین ثمرات تاسیس مرکز یادگیری محلی را توانمند سازی اولیای سواد آموز در زمینه فرزند پروری عنوان کرد.

امیر لو با اشاره به برپایی کارگاه های آموزش کنترل خشم و استفاده صحیح از فضای مجازی در این مرکز از برپایی کارگاه های آموزشی پرورش قارچ و گلهای زینتی و آپارتمانی و کارگاه آموزشی کشت زعفران برای سواد آموزان در این مرکز طی یک سال گذشته خبر داد.

وی با تاکید بر این که با تلاش‌های صورت گرفته شهرستان ابهر دارای نُرم باسوادی بالاتر از میانگین کشوری است افزود: «این شهرستان با 99 درصد باسوادی یک گام تا ریشه کنی کامل بی سوادی فاصله دارد».

امیر لو با اشاره به اینکه گروه هدف سوادآموزی افراد 10 تا 49 سال هستند، افزود: «در حال حاضر 150 نفر در ابهر در دوره انتقال، 105 نفر در دوره تحکیم و 100نفر هم در دوره سوادآموزی مشغول به تحصیل هستند».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار