پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مشهد (پانا) - برای آگاهی دانش آموزان از چگونگی جلوگیری از آسیب های اجتماعی در هنرستان نشاط کارگاه آموزشی تحت عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد

کد مطلب: ۸۸۰۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از آسیب های اجتماعی

آسیب شناسی اجتماعی مفهوم جدیدی است که از علوم زیستی گرفته و مبتنی بر تشابهی است که دانشمندان بین بیماری ها عضوی و آسیب شناسی (کج روی ها) قائل می شوند و واژه آسیب شناسی از دیدگاه پزشکی به فرآیند ریشه یابی بیماری ها گفته می شود.

برای آشنایی دانش آموزان با راه های پیشگیری از تحت تاثیر آسیب های اجتماعی قرار گرفتن کارگاه آموزشی برگزار شد.

موضوع بحث خودآگاهی و خوداجتماعی شدن بود یعنی درمورد خودمون شناخت داشته باشیم تا از خیلی از اتفاقات جلوگیری شود.

آسیب های اجتماعی که به تعبیر بعضی از اندیشمندان حاصل و معلول مستقیم انقلاب صنعتی هستند، در اکثر جوامع وجود دارند و تاثیرات خود را می گذارند. اما آن چه جوامع مختلف را در این مورد از هم متفاوت می سازد، نوع نگرش این جوامع به علل به وجود آورنده آسیب ها و راهکارهای اصلاح وبهبود آن است.

با برسی راهکارهای پیشگیری از تحت تاثیر این آسیب ها قرار گرفتن میتوان از خیلی از مسائل مثل دچار گرایش های مثل و شبیه جنس مخالف شدن در امان ماند و باعث میشود خود را همانگونه که هستیم را قبول کنیم و دوست داشته باشیم .

طرز پوشش هرفردی نشان دهنده شخصیت اجتماعی اوست نکته مهم و قابل توجه دیگر وضعیت ظاهر شدن در اجتماع و نوع آراستگی متناسب با اعتقادات و آیین هاست که در این کارگاه نکاتی در این مورد گفته شد.

مشاوره قبل از ازدواج به منظور این نیست که در پایان ما با یک پاسخ آری و یا نه از طرف مشاور روبرو شویم، در روز های اولیه ازدواج و در زمان آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک موفق توسط افراد نادیده گرفته می شود، که سبب می گردد بعد از سپری شدن سال های اولیه مشکلات و اختلافات زیادی در بین زوج ها به وجود بیاید. هدف اصلی مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج این است که ما یاد بگیریم که چگونه با مشکلات زندگی زناشویی روبرو شویم. در حقیقت مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق و مانع از هم پاشیدن زندگی مشترک می باشد. از آنجایی که ازدواج مهمترین تصمیم گیری در زندگی هر فرد می باشد، آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک ضروری است. از جمله نکات مهم، فهم دقیق این مسئله است که همسر آینده شما در یک خانواده با افکار، فرهنگ، علایق و ... کاملا متفاوت با شما بزرگ شده است. خواه ناخواه بسیاری از معیار ها و علایق زندگی او با شما متفاوت است. باید بیاموزید که چگونه با وجود این فرهنگ ها و علایق در بین شما و همسرتان زندگی مشترک بسیار شادی را بسازید. مشاوره ازدواج از جمله مواردی است که زندگی مشترک شما را تضمین می کند.

درمورد مشاوره قبل ازدواج و آمار طلاف نیز در این کارگاه صحبت شد و در پایان درمورد اضطراب صحبت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار