جلیقه‌زردها به تل آویو رسیدند

تهران (پانا) - صدها معترض اسرائیلی با پوشیدن جلیقه های زرد رنگ برای دومین بار در اعتراض به گرانی و اوضاع نابسامان معیشتی به خیابان های تل آویو آمدند و علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شعار دادند.

کد مطلب: ۸۸۰۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
جلیقه‌زردها به تل آویو رسیدند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صدها اسرائیلی‌ در اعتراض به گرانی و افزایش هزینه های زندگی، شامگاه شنبه به خیابان های تل آویو ریختند و علیه سیاست های معیشتی نتانیاهو شعار دادند.
معترضان اسرائیلی 23 آذر ماه نیز هم در تل ‌آویو و قدس اشغالی به خیابان ها آمدند و در حالی که همانند شهروندان فرانسوی جلیقه ‌های زرد بر تَن کرده بودند در اعتراض به افزایش قیمت‌ ها تظاهرات کردند.
یک کارشناس اسرائیلی در این باره گفت: تظاهرات جلیقه زردها در اعتراض به گرانی آن هم در شرایطی که نگرانی ها درباره برگزاری انتخابات زودهنگام افزایش یافته است، باعث شده که تل آویو در پاسخ به خواسته های معترضان، با اجرای برخی اقدامات صوری موافقت کند.
تظاهرات موسوم به جلیقه ‌زردها از فرانسه شروع شده است و علاوه بر این کشور در برخی کشورهای دیگر اروپایی ادامه یافت و اکنون به اسرائیل رسیده است.
'انطوان شلحت' مدیر مرکز فلسطینی مطالعات اسرائیلی 'مدار' به خبرنگار آناتولی گفت : کابنیه اسرائیل برای مقابله با موج گرانی یک سری اقدامات را در دستور کار خود قرار داده، با وجود اینکه این اقدامات صوری و ظاهری است اما به نظر می رسد که مقداری از خشم اسرائیلی را کاهش داده است.
شلحت افزود:در صورتی که این اقدامات صوری نتیجه ندهد، کابینه مجبور می شود که به خاطر انتخابات هم که شده، اقدامات جدی تری در این باره اتخاذ کند.
انتظار می رود که اواخر سال میلادی آتی، انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی برگزار شود.
پیش بینی می شود که ساکنان فلسطین اشغالی در ابتدای سال میلادی جدید با موجی از گرانی روبه رو شوند. به نحوی که بهای برق تا 8 درصد، آب 4.5 درصد و برخی مواد غذایی نیز بین 2 تا 4.5 درصد افزایش یابد.
پیشتر نیز سازمان اسرائیلی خیریه لاتت گزارش داد که حدود سه میلیون و 200 هزار نفر در اسرائیل در فقر بسر می برند که بیش از یک میلیون نفر آنان، کودک هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار