بچه ها باید خواندن کتاب را فعالیتی لذت بخش برای خود بدانند

کاشان ( پانا) ، عضو هیئت مدیره کانون توسعه فرهنگی کودکان گفت: بچه ها باید خواندن کتاب را فعالیتی لذت بخش برای خود بدانند و درباره آن صحبت کنند به آن فکر کنند تا برایشان سوال ایجاد شود و باز به آن فکر کنند.

کد مطلب: ۸۸۰۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بچه ها باید خواندن کتاب را فعالیتی لذت بخش برای خود بدانند

فرمهر منجزی در نشست کودکان مروج کتاب اظهار کرد: کتاب خواندن برای مسابقه نیست. تاج کتاب خواندن، افزایش معلومات، درک بهتر مطلبها و بهتر فهمیدن است. وقتی معنی کلمات را متوجه شدیم، صورت مساله را بهتر متوجه می شویم و می توانیم در مورد آن درست صحبت کنیم.

مترجم خواهر کوچولو افزود: اگر چیزی را متوجه نشدید باید در مورد آن فکر کنید. نکته ها و آموخته های کتاب را در یک دفترچه یادداشت کنید که هم یادگار خوبی از روزهای خوش کودکی است و هم محتوای کتاب همیشه همراه ما باقی می ماند. به نویسنده‌ها نامه بنویسید که این ارتباط یک حس خوب است که به ما انتقال پیدا میکند.

وی معرفی کتاب کودک را ضعیف دانست و گفت: اگر خانواده‌ها با سازمان‌ها و مراکزی که برای کودکان کار می‌کنند آشنایی داشته باشند، می‌توانند کتاب‌های بهتر و آموزنده تری را برای فرزندانشان انتخاب کنند .

دبیر پنجمین جشنواره مروجان کتابخوانی تاکید کرد: امر ترویج کتاب‌خوانی همت جمعی، رسانه‌ای و عمومی می‌خواهد. ظهور تکنولوژی‌های جدید سرگرمی‌هایی را در اختیار کودک و نوجوان امروز قرار داده که آنها از لمس کتاب دور مانده اند.

منجزی گفت: امیدوارم که بچه‌ها، در کنار سایر سرگرمی‌هایی که دارند، روزانه چند صفحه کتاب‌خواندن را هم در برنامه خود داشته باشند. الان کتاب‌های کودک و نوجوان از تنوع بالایی برخوردار هستند اما سرگرمی‌های جایگزین زیادی برای کتاب دارند .

به گزارش پانا، نشست کودکان مروج کتاب در کتابخانه روستای علوی با حضور دانش آموزان مدارس این روستا برگزار شد. روستای علوی در 30 کیلومتری غرب کاشان قرار گرفته و سال گذشته به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار