در گفت و گو با پانا

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس: کتاب بازی های بومی و محلی استان فارس در شیراز تدوین می شود

شیراز (پانا) – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از جمع آوری بازی های بومی، محلی مناطق استان فارس خبر داد و افزود: پیشینه و اهداف این بازی ها استخراج شده و در قالب یک کتاب مصور به چاپ خواهد رسید.

کد مطلب: ۸۸۰۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس: کتاب بازی های بومی و محلی استان فارس در شیراز تدوین می شود

زهرا افتخاری در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه بازی یک نیاز اساسی برای کودکان است گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در راستای تحقق شعار امسال مبنی بر " زندگی خوب، تمرین میخواهد" با ورود به بحث بازی های بومی و محلی و فرهنگ و آداب و رسوم اقوام و مناطق مختلف استان اقدام به جمع آوری بازی های بومی هر منطقه کرده است که از هر منطقه بیش از 10 بازی به استان ارسال شده است.

او ادامه داد: آشنایی کودکان و نوجوانان با بازی های مناطق خود و استفاده از ظرفیت بازی ها متناسب با فرهنگ و آداب بومی هر منطقه از اهداف تهیه این کتاب است.

افتخاری از برگزاری دوره آموزشی بازی‌های فردی و گروهی ویژه مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری این کانون خبر داد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با توجه به اهمیت و نقش بازی ها اقدام به آموزش اهمیت و نقش بازی‌ها در زندگی کودکان به مربیان و مدیران مراکز کرده است و به همین منظور در گام نخست مدیران مراکز را نسبت به این مهم آموزش داده و پس از آن، اقدام به آموزش مربیان مسئول مراکز کرده است.

او ادامه داد: 39 نفر از مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در این دوره حضور دارند، گفت: این دوره آموزشی با هدف آشنایی مربیان با اهمیت فعالیت این بازی‌ها در مراکز و توانایی بهره‌گیری مربی از این فعالیت ها منطبق با شرایط کودک و نوجوانان برگزار شده است.

او ادامه داد: آشنایی با نقش بازی و سرگرمی در نیازمندی‌های جسمی و روانی، انواع بازی‌های قابل اجرا در مراکز فرهنگی هنری، انواع بازی‌های حرکتی و نقش‌پذیری آن‌ها در فعالیت‌های رایج در مراکز، انواع بازی‌های فکری و نقش‌پذیری آن‌ها در فعالیت‌های رایج مراکز، انواع بازی‌های مهارتی و انواع بازی‌های کلامی و بومی و محلی از محتوای این دوره آموزشی است.

افتخاری افزود: مدرس این دوره آموزشی حجت پیرزادی، دارای مدرک دکترای تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی است و پیش از این نیز چند دوره را در کانون تدریس کرده است.

دوره آموزشی بازی‌های فردی و گروهی در مراکز از تاریخ 2 دی ماه تا 4 دی ماه 1397 به مدت 20 ساعت در مرکز آموزش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس دارای 56 مرکز ثابت، سیار و پستی در استان است که از این تعداد 42 مرکز ثابت ، 9 مرکز سیار و 5 مرکز پستی است که مورد در شیراز و کانون فارس دارای 400 هزار عضو است که از این تعداد 148 هزار نفر از تمامی خدمات و امکانات کانون به صورت مستمر استفاده می کنند. و با آموزش های استاندارد مهارتهای لازم زندگی و خلاقیت را دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار