دانشگاه گیلان در جمع دانشگاه های سبز جهان قرار گرفت

رشت(پانا)-رئیس دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه گیلان در دومین حضور خود با کسب رتبه 262 دنیا در جمع دانشگاه های سبز جهان قرار گرفت،

کد مطلب: ۸۸۰۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه گیلان در جمع دانشگاه های سبز جهان قرار گرفت

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، احمد رضی اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از پایگاه رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز دنیا (GreenMetric) مستقر در دانشگاه دولتی اندونزی ، دانشگاه گیلان سال 2018 بین 719 دانشگاه سبز دنیا ،رتبه 262 را کسب کرد.
وی افزود : رتبه بندی دانشگاه های سبز دنیا (GreenMetric) از سال 2010 میلادی به صورت سالانه توسط دانشگاه دولتی اندونزی در 6 شاخص، وضعیت و زیرساخت، انرژی و تغییرات جوی، مدیریت پسماندها، مصرف آب، حمل و نقل و آموزش با بهره‌گیری از اطلاعات اخذ شده از سوی دانشگاه ها و راستی آزمایی آنها صورت می گیرد.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 600 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور دارای دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار