صدور کارت ملی هوشمند برای 75 درصد واجدین شرایط در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل ثبت احوال اردبیل: 250 هزار نفر از واجدین دریافت کارت ملی هوشمند در استان هنوز اقدام به ثبت نام نکرده اند و فقط تا پایان سال فرصت دارند.

کد مطلب: ۸۸۰۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
صدور کارت ملی هوشمند برای 75 درصد واجدین شرایط در استان اردبیل

اسد الله حسن زاده که به مناسبت روز ثبت احوال در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: با توجه به اینکه کارت ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به سامانه های دولت الکترونیک در نظر گرفته شده با فعالسازی سامانه ها این افراد دچار مشکل خواهند شد .

او از صدور 520 جلد شناسنامه مکانیزه و 720 هزار کارت ملی هوشمند در استان خبر داد و اضافه کرد: 75 درصد واجدین شرایط در استان کارت ملی هوشمند گرفته اند و با آرشیو الکترونیک اسناد هم استانیها در سراسر کشور می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال خدمات مربوط به ثبت احوال را دریافت کنند .

مدیرکل ثبت احوال استان به تولد 15 هزار و 200 نوزاد در 8 ماهه امسال در استان اردبیل اشاره کرد و گفت:در این مدت به نسبت هر 100 نوزاد دختر 113 نوزاد پسر بدنیا آمده و اسامی امیر علی و آیهان و زهرا و نازنین زهرا بیشترین فراوانی در میان اسامی را دارند .

حسن زاده افزود: در 8 ماهه نخست سال 4هزارو 500 وفات هم در استان ثبت شده که این تعداد 8/5 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است .

او از کاهش 6 درصدی میزان ازدواج و افزایش 12 درصدی طلاق های ثبت شده در8 ماهه نخست امسال در استان هم خبر داد و گفت ثبت وقایع ولادت،وفات،ازدواج و طلاق بروز در سیستم جامع ثبت احوال ثبت میشود .

مدیر کل ثبت احوال استان از بروز بودن پایگاه اطلاعات جمعیتی این سازمان خبر و داد و گفت 150 دستگاه دولتی و حاکمیتی بصورت آنلاین از این داده ها استفاده می کنند و تقریبا تمامی استعلام ها در حوزه ثبت احوال از طریق این شبکه انجام می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار