افزایش روند طلاق و کاهش روند ازدواج در یزد

یزد (پانا) – مدیر کل ثبت احوال در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: افراد بالای 15 سال در صورت تعویض شناسامه می توانند درخواست کارت هوشمند ملی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۸۰۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش روند طلاق و کاهش روند ازدواج در یزد

محمدعلی مکرمی در خصوص یکصدمین سالگرد تاسیس ثبت احوال در پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از کسانی که برای اخذ کارت هوشمند ملی اقدامی نکرده اند خواستار شد تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی اقدام نمایند.

مکرمی از هزار و 700 دفاتر پیشخوان در استان که با مرکز ثبت احوال همکاری می کنند کمال تشکر را کرد و بیان داشت: در صورت تغییر نشانی ثبت شده در کارت هوشمند ملی خود حداکثر ظرف مدت 20 روز به مراکز خدماتی مراجعه کنید.

مدیر کل ثبت احوال تاکید نمود: ارائه نشانی محل اقامت مغایر با پایگاه اطلاعاتی برخط سازمان ثبت احوال منجر به ایجاد اختلال در عرصه خدمات شده و تا احراز هویت مجدد و اصلاح نشانی، ارائه تمامی خدمات دولت الکترونیکی به شخص با اعلام برخط مرکز ملی تبادل اطلاعات به دستگاه مربوط تا زمان رفع برطرف کند.

وی از آمارحدود دو هزار نفر در سطح استان که برای اخذ کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند خبر داد و تصریح کرد: افراد بالای 15 سال در صورت تعویض شناسامه می توانند درخواست کارت هوشمند ملی داشته باشند.

مکرمی با اشاره به افزایش روند طلاق و کاهش روند ازدواج از سال 57 تا 96 خاطرنشان کرد: افزایش روند ازدواج با افزایش ولادت ها متناسب است.

وی در ادامه میانگین سن طلاق در کشور برای آقایان 36 و 9 دهم و برای خانم ها 32 اعلام کرد و آمار طلاق در سال 92 در سطح کشور 168 هزار و 422 و در استان هزار و 256 و در سال 96 در سطح کشور 176 هزار و 922 و در استان هزار و 742 اعلام نمود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان یزد رتبه چهارم در ثبت رخداد وفات دارد بیان داشت: عوامل ذیل 70 درصد فوت در استان را به خود اختصاص داده است؛

بیماری قلبی

سرطان و تومور

بیماری دستگاه تنفسی

حوادث غیر عمدی

بیماری عفونی و انگلی

وی شناسایی، اعضا دیجیتال، رمز های عبور و ... را از کاربرد های کارت هوشمند ملی دانست و بیان داشت: 47 میلیون و 200 هزارکارت هوشمند در سطح کشور و 610 هزار در استان اخذ شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان آمار کارت هوشمند ملی تحویل و فعالسازی شده در کشور را چهل و چهار میلیون و 500 هزار و در استان را 565 هزار و 558 اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار