کشت زعفران در اراضی امام زاده سید علی موسی شهرستان بافت

کرمان(پانا) - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت از کشت زعفران در سطح ۱۲ هکتار از اراضی موقوفه امامزاده سید علی موسی (ع) این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۰۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کشت زعفران در اراضی امام زاده سید علی موسی شهرستان بافت

مهدی شریف رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت اظهار داشت: در راستای احیاء اراضی موقوفات و بقاع متبرکه این اداره در جهت تولید اشتغال از ابتدای امسال چندین طرح عمرانی در حوزه بهره وری موقوفات شهرستانهای بافت ،رابر و ارزوئیه در دست اقدام قرار گرفت.

وی افزود: طی نشستی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بافت موانع و مشکلات اراضی موقوفه ساریجان متعلق به امامزاده سید علی موسی (ع) مورد پیگیری قرار گرفت.

شریف ادامه داد : موقوفه ساریجان بیش از ۱۷ هکتار اراضی کشاورزی مستعد محصولات زراعی دارد که با مرتفع شدن وضعیت چاه های آب موقوفه در آینده نزدیک در مرحله اول بیش از ۱۲ هکتار از اراضی برای کشت زعفران از طریق آگهی مزایده به اجاره واگذار خواهد شد.

گفتنی است: حوزه مدیریت بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان های رابر و ارزوئیه زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت می باشد.

سیدعلی بن موسی بن محمد بن ابراهیم بن محمّد بن امام موسی کاظم (علیه السلام) که با چهار واسطه نسب به امام موسی کاظم ( علیه السلام) منتهی می شود ، در ۲۶ کیلومتری جنوب شرق شهر بافت در روستایی به نام روستای امامزاده سید علی موسی واقع شده است .

۱۲ هکتار از اراضی موقوفه امامزاده بافت زیر کشت زعفران قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار