بطحایی: بخشی از مشکلات آموزش‌وپرورش ناشی از ملاحظه‌کاری است

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در پنجمین جلسه ویژه بررسی مجوز فعالیت مؤسسات آموزشی تاکید کرد وزارتخانه روش‌های حقوقی و قانونی را برای رفع موانع و اجرای رویکردهای جدید خود پیگیری می‌کند.

کد مطلب: ۸۸۰۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: بخشی از مشکلات آموزش‌وپرورش ناشی از ملاحظه‌کاری است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، صبح امروز با حضور سیدمحمد بطحایی، جلسه ویژه بررسی مجوز فعالیت مؤسسات آموزشی و ساماندهی فعالیت و تبلیغات این مؤسسات در مدارس، برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه به اهمیت و ضرورت سامان‌دهی فعالیت مؤسسات آموزشی اشاره کرد و گفت: «اکنون بخشی از مشکلاتی که در آموزش‌وپرورش وجود دارد ناشی از ملاحظه‌کاری‌هاست و باید برای ارتقای نظام آموزشی و پرورش این ملاحظات کارشناسی شود تا خسرانی به فرایند تعلیم و تربیت وارد نشود.»

بطحایی افزود: «تاکنون برای انتقال پیام تغییر رویکرد آموزش‌وپرورش به جامعه، تلاش‌های زیادی صورت گرفته و رویکردهای آموزش‌وپرورش تغییر پیدا کرده است. علاوه بر مفاهیم شناختی، براساس محتوای سند تحول بنیادین باید به ساحت‌های دیگر هم توجه شود و از این پس وزارتخانه در برنامه‌های خود پیگیری‌های حقوقی و قانونی را برای رفع موانع و اجرای رویکردهای جدید اعمال خواهد کرد.»

نشست مشترک 2 وزارت‌خانه درباره بررسی صدور مجوز چاپ و انتشار کتاب‌های کمک درسی برگزار می‌شود

در این نشست با ابلاغ وظایفی از سوی وزیر آموزش و پرورش به واحدهای ستادی، درباره تبلیغات و انتشار کتاب‌های کمک درسی و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه مقرر شد در نشستی مشترک با وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، موضوع صدور مجوز چاپ و انتشار کتاب‌های کمک درسی و ضرورت جلوگیری از تبعات و انحرافات تربیتی بررسی شود.

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش موظف به بازنگری در نحوه تعامل و صدور مجوز و هماهنگ‌شدن سیاست‌ها و فعالیت‌های جاری با رویکردهای جدید وزارت آموزش و پرورش شدند.

در این نشست، سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، رئیس مرکز سنجش، سرپرست معاونت آموزش متوسطه، رئیس مدارس و مراکز غیر‌دولتی و سازمان مشارکت‌های مردمی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، معاون حقوقی و امور مجلس، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و معاون اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد حضور داشتند و هریک نظر و پیشنهاد خود را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار