در آیین بزرگداشت و تجلیل از برگزیدگان و فناواران خراسان جنوبی مطرح شد:

پیشینه روشن قواعد تولید علم و فناوری در فرهنگ ایرانی، اسلامی

بیرجند(پانا) ـ رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه و نوآوری در جهان معاصر با اصول و قواعدی مواجهیم که بسیاری از آنها در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارای پیشینه روشن و قوی است.

کد مطلب: ۸۸۰۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشینه روشن قواعد تولید علم و فناوری در فرهنگ ایرانی، اسلامی

حجت الاسلام سید علی عماد در آیین بزرگداشت و تجلیل از برگزیدگان و فناواران استان که در محل تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: علم و دانش سر چشمه و منشأ همه قدرت ها است.

اواز تکثیر و کشت دانش به عنوان مهمترین کشت در عالم یاد کرد و ابراز داشت: زکات و نمو علم به انتشار آن است.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته پژوهش به دست اندرکاران امر پژوهش، تصریح کرد: همه عزیزانی که در عرصه پژوهش، علم و فناوری فعالیت می کنند و تمامی آنهایی که در تربیت نیروی انسانی و هدایت ساختارها در تلاشند، جزو خادمین علم به شمار آمده و شایسته تجلیل و قدر دانی هستند.

عضو حقیقی هیأت امنای دانشگاه های خراسان جنوبی ادامه داد: مهم ترین مؤلفه ای که راهبردهای پژوهش را برعهده دارد و آن را مفید می کند، رسیدگی به نیاز جامعه است.

او با بیان این که لازمه گره گشایی از مشکلات جامعه و خلق ثروت در عرصه فرهنگ، کشاورزی و صنعت انجام کار پژوهشی علمی و منطبق با واقعیات است، اضافه کرد: اگر بخواهیم پژوهش مدیریت بشود باید نیاز سنجی درستی از مسائل صورت پذیرد.

گفتنی است در این آیین از 8 پژوهشگر و فناور برگزیده تقدیر شد که خانم فاطمه افشاری، از جامعه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز یکی از این هشت نفر بود.

همچنین دانش آموزان امیرحسین رضایی، علیرضا فضلی نژاد و سارا یکه خانی به عنوان برگزیدگان جشنواره دانش آموزی استان معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار